Milan Budinski predstavio potpuno nova vina Laguna na vinskim razgovorima

„Vinski razgovori s Tomislavom Stiplošekom“ ovoga su puta predstavili nešto posebno zanimljivo i ekskluzivno. Pred 30-ak novinara i gostiju predstavljeno je pet vina Laguna od kojih četiri još uopće nije na tržištu.

Enolog Milan Budinski i voditeljica marketinga Mia Vukdragović u zagrebačkoj kavani Procaffe predstavili su nešto potpuno novo iz ponude dobro poznatih vina Laguna. Domaćin Tomislav Stiplošek ponovo je pronašao zanimljivost u ponudi domaćih vina i doveo poznate istarske vinare iz Poreča. Radi se o vinariji koja sa svojih nevjerojatnih 600 hektara drži drugo mjesto u Hrvatskoj po veličini, pa je bilo zanimljivo saznati kako izgleda obrada i proizvodnja vina u tako velikim količinama.

Ono što smo probali, potpuna je ekskluziva Vina Laguna!
Prvi na redu bio je pjenušac Blanc de Moi i to prvi iz ove vinarije koji je stvoren kombiniranjem Malvazije i sivog Pinota. Kako je Milan istaknuo, malvazija je u ovoj kombinaciji ona doza elegancije koju vino mora imati.

Ostala četiri vina specifična su kombinacija sorti i još uvijek nisu na tržištu, tako da je degustirati tako nešto bilo stvarno posebno iskustvo. Probali smo CastellBlac 2017 nastalo kombinacijom čak 4 sorte, od kojih je jedna viognier, posebna sorta bijelog grožđa iz Francuske. Upoznali smo i crno vino Riserva LV 2013 od kojeg žele stvoriti kolekcionarsko vino te bijelo vino Malvazija kasna berba Riserva 2016. Za kraj smo degustirali odlično bijelo vino duge maceracije Malvazija Istarska duga maceracija 210 Riserva iz 2012. godine.


Zašto su se upustili u proizvodnju i ponudu potpuno novih okusa?

S obzirom da Vina Laguna zauzimaju svoju poziciju na tržištu zbog razine kvalitete koju nude i bogate tradicije koja stoji iza njih, razumljivo je pitati se koji motiv imaju za stvaranje potpuno nove ponude. Milan je, za kraj, na to potpuno iskreno odgovorio: “Zašto? Zato da svima u vinariji napravimo dodatnog posla. Šalim se, ali to nije daleko od istine. Veliki je to izazov, a kriteriji selekcije uvijek mogu biti stroži i dobro da je tako jer tako nastaje vrhunska kvaliteta. Na marketingu je zapravo onda da dobro predstavi vrijednost nečega što će se na tržištu pojaviti samo jednom u 10 godina.

Tekst i fotografije: Andra Pančur