Zašto bi konobari trebali više ulagati u sebe?

Jeste li primijetili kako će kritičari, novinari pa čak i vaši prijatelji prvo spomenuti uslugu restorana ili kafića koji su posjetili, ako je ta usluga bila posebno dobra ili posebno loša? To je nešto čemu pridajemo veliku važnost, pa je normalno da se za te stvari očekuje da budu na posebnoj razini.

Iako je kao i u svakom drugom poslu, konobaru cilj prodati ponudu restorana, to mora uvijek biti u korist gosta. Jako se često događaju situacije u kojima kada pitate za preporuku automatski dobivate najskuplje iz ponude što uopće ne znači da je to najbolje ili vam prezentiraju sve što imaju, što opet ne olakšava odabir.

Konobari koji ne znaju gostu preporučiti hranu ili vino

Ulaganje u konobare mora biti prioritet svakom ugostitelju, a ulaganje u svoj vlastiti razvoj mora biti prioritet svakome tko se želi baviti ovim poslom. Prvi i osnovni cilj bi trebao biti da gostu bude ugodno, a konobar bi trebao biti u stanju to pružiti. Često konobari nisu probali sve što nudi restoran u kojem rade, pa im može biti teško ponuditi različitu ponudu različitim gostima.

Takve stvari posebno možete primijetiti na preporukama vina. U većini ćete slučajeva uz svako jelo koje naručite kao preporuku dobiti najskuplje vino. Zamislite kada biste umjesto toga dobili preporuku za vino o kojem vam konobar ispriča neku posebnu priču i objasni zašto baš to vino savršeno ide uz vašu narudžbu. Zbog takvih biste stvari nekome sigurno preporučili baš to mjesto, jer takve stvari ostavljaju snažan dojam.

Tako moj prijatelj sommelier uvijek naglašava kako je važno znati prepoznati kako se gost osjeća i koje su njegove potrebe kako bi mogli napraviti stvarno kvalitetnu preporuku.

Pitanje ostavljanja napojnice

Većina ljudi neće vratiti čašu na kojoj se vide otisci ili jelo kojim nisu zadovoljni. A trebali bi. Vraćanje nečega čime niste zadovoljni nije nepristojno nego je jedini način da se usluga podigne na razinu na kojoj bi zaista trebala biti.

Isto je tako s napojnicama. Napojnica je nešto čime cijenite konobara koji se potrudio napraviti da se vi osjećate ugodno, koji je vama pružio kvalitetnu uslugu i koji je ulagao u sebe da bi vam to mogao pružiti. Prema mom iskustvu to su za sada iznimke, a na pravilo, pa stojim iza toga da takvu uslugu treba nagraditi. Napojnica nije nešto što morate ostaviti ako niste zadovoljni, jer ostavljanjem napojnice u tom slučaju šaljete krivu poruku konobaru.

Mislite da vama to nije važno?

Kada konobar ponudi najskuplje vino koje ima uz najskuplje jelo u ponudi, gost će se u nekom trenu osjećati prevareno. A nitko se ne želi vratiti na mjesto na kojem se tako osjeća.

Razmislite samo o ovome, biste li se češće vratili ili preporučili mjesto na kojem je ponuda korektna, a usluga vrhunska ili biste odlazili na mjesto na kojem je vrhunska ponuda, ali se tamo nikada niste osjećali ugodno?

Andrea Pančur

Fotografija: Pixabay