Ladin NUTRISAPIENS: „CLEAN EATING“- PRAVA HRANA (2)

Kako primjeniti u našem podneblju

Prošlotjednog članka o „Clean Eating“ principu prehrane naročito preporučam za modernog čovjeka koji želi  zadržati zdrav i prirodan odnos hrana-tijelo-um.  U međuvremenu sam zaprimila nekoliko  mailova s pitanjima čitatelja na http://nutrisapiens.hr/app/kontakt  o tome kako konkretno primjeniti princip u našim uvjetima.

U našem podneblju možemo pronaći pravo bogatstvo zanimljivih, jedinstvenih i zdravih namirnica . Jedna od hit namirnica naše zemlje trebala bi svakako biti sitna plava riba Jadranskog mora (srdele, inćuni, papaline) koja je prebogata kvalitetnim bjelančevinama, omega-3 masnim kiselinama, kalcijem- pogotovo ako se konzumira s kostima, željezom, selenom i drugim mineralima i vitaminima od čega najviše vitamina D koji nam najčešće nedostaje tokom zimskih mjeseci i vitaminom B12. Sitna plava riba sadrži daleko manje teških metala u usporedbi s većim plavim ribama koje su bliže vrhu hranidbenog lanca i duže žive.

Sitnu plavu ribu trebali bismo koristiti češće, najmanje dva puta tjedno i u raznolikim kombinacijama, a najviše preporučam u obliku marinade i paštete, da bude kratko kuhana na što nižoj temperaturi  te se tako pripremljena može čuvati u hladnjaku do četiri dana i upotrebljavati za razne gurmanske, a zdrave obroke i međuobroke.

Dodatno ćemo je gastronomski i nutritivno obogatiti maslinovim uljem, češnjakom, limunovim sokom, ružmarinom ili drugim začinima koji se tradicionalno koriste za pripremu ribljih marinada, a dalje se mogu transformirati u paštete i druge  delicije.  U kombinaciji sa zdravijim oblicima žitarica koje se mogu skuhane  držati u hladnjaku do nekoliko dana i jednostavno dodatno pripremiti u kombinaciji s raznim oblicima povrća u maštovite kreacije, plava sitna riba pravo je bogatstvo za naše zdravlje i naše nepce.

Slijedeći puta nastavit ćemo  o blagodatima zelenog lisnatog povrća našeg podneblja.

Lada Šnajder