Ladin NUTRISAPIENS: „CLEAN EATING“- PRAVA HRANA (3)

Kako primjeniti u našem podneblju – zeleno, zeleno , zeleno !

Govoreći o „Clean Eating“ principu zdrave i jednostavne prehrane modernog čovjeka i primjeni u našem podneblju, svakako trebamo obratiti pažnju na zeleno  povrće koje bih, nakon plave sitne ribe,  također svrstala u naše  hit namirnice.

Najveći dio godine naše tržnice pršte od ponude prekrasnog raznolikog zelenog lisnatog povrća u svim njegovim nijansama, pa možemo vidjeti razna zelja, kelj, blitvu, špinat, kombinacije i inačice tog povrća u obliku ćimulica, također i raštiku, intenzivno tamno zelene boje,a dobar dio zimskih i proljetnih mjeseci specifičnu dalmatinsku  „mišanciju“ tj izbor divlih dalmatinskih trava. Razne vrste salata dodatno obogaćuju tezge naših tržnica, a posebnu vrijednost imaju one najprirodnije, originalnog sjemene kao što su divlja rikula, matovilac i list maslačka u doba njihove prirodne sezone.  Pored lisnatog povrća, svojom tamnozelenom bojom, vrlo je dominanta i brokula na našim tržnicama.

Sve ovo povrće ima odličan ljekovit utjecaj na naše tijelo (izuzev  stanja organizma kada iz određenog razloga trebamo izbjegavati  goitrogene namirnice i sl) i prava je šteta ne koristiti njihove zdrastvene  blagodati  i razne mogućnosti gastronomske pripreme, bilo  kuhane ili sirove.

Mnoge zanimljive salate, uključujući toplo-hladne, možemo iskombinirati s ovim najzdravijim salatama http://nutrisapiens.hr/recept/111/slo%C5%BDene-salate  , povrće možemo  kuhati na lešo ili na pari kako bi zadržalo maksimum vitamina, a variva su naša tradicionlna jela.  U obilju izbora variva, preporučam istarske, odnosno primorske maneštre http://nutrisapiens.hr/recept/126/mane%C5%A0tra kao izuzetno izbalansirana i gurmanska variva, pogotvo kada sadrže i zeleno lisnato povrće. Vrlo su popularni zeleni smoothie-i,  ali poslušajte tijelo da li mu zaista odgovara sirovo zeleno povrće u kombinaciji s voćem.

Unatoč tako lijepom izboru zelenog povrća našeg podneblja i mogućnostima tradicionalnog i modernog korištenja za gurmanske pripreme jela, kod dubinskog skeniranja prehrane, upravo se zeleno povrće pokazuje kao jedan od najčešćih nedostataka u prehrani naših ljudi, a posljedično se pokazuju manjkovi biljnih vlakana, folata i drugih važnih minerala i vitamina koji bi bili u ravnoteži da se redovno jede zeleno povrće. Često upozoravam ljude da nam nije potrebno akumulirati nepotrebne medicinske  dijagnoze kao posljedicu kroničnog manjka važnih nutrijenata. I zato doskočimo manjkovima i potencijalnim dijagnozama i skoknimo do tržnice da uhvatimo dio lijepe ponude naše  prave hrane i uživajte u finim i zdravim zalogajima!

Lada Šnajder