Ladin NUTRISAPIENS: Hrana za dobro raspoloženje

Dobra briga za naše tijelo svakako će se dobro odraziti i na raspoloženje, imajući na umu da je naš mozak tvornica antidepresiva. Važno je omogućiti mozgu da nam pruža svu pozitivnu energiju proizvodeći hormone dopamin, serotonin, endorfine i oksitocin.

Kada smo pre dugo izloženi psihičkom premoru i stresu, dolazi do iscrpljivanja hormona koji se proizvode u mozgu što nas može odvest u depresiju. Zbog toga se nikako ne treba prepuštati nekontroliranom psihičkom iscrpljivanju, ali je važno i da pravilno nahranimo mozak. Kod dubinske analize prehrane klijenata, ponekad mogu primjetiti nedovoljan unos bjelančevina i dobrih masti, naročito omege 3 masnih kiselina, a oni direktno imaju utjecaj na sintezu hormona i njihovo dobro funkcioniranje. Tu je također vrlo važna dovoljna prisutnost vitamina D, magnezija, cinka a također i hidracija na koju često zaboravljamo upravo u trenucima pojačanog stresa, kada nam je ona neobično važna da se održimo zdravima.

Na duži rok, zdrava crijevna flora ima vrlo značajan utjecaj na naše dobro opće raspoloženje, pa nemojmo zanemarivati signale koji nam ukazuju na probavne smetnje. Osim što trebamo izbjegavati hranu na koju smo intolerantni, svakako preporučam protuupalnu prehranu što se odnosi na dominantno biljnu prehranu bogatu grahoricama, integralnim žitaricama bez glutena, raznim zelenim lisnatim, korjenastim i gomoljastim povrćem, orašastim  plodovima i sjemenkama, voćem, gljivama i algama. I tu je važna već spomenuta omega 3 kroz plavu ribu i ribu hladnih mora, ali i začini s protuupalnim djelovanjem (kurkuma, češnjak, đumbir, cimet, klinčić, senf, majčina dušica i mnogi drugi)

Upravo se mediteranska prehrana  pokazala kao idealna protuupalna prehrana, koja pored svih spomenutih dobrobiti sadrži i niz zaštitinih tvari čemu svjedoče intenzivne boje hrane, pa  vas pozivam da što češće uživate u blagodatima dalmatinske, primorske, istarske i raznih drugih mediteranskih kuhinja.

Lada Šnajder