Svjetska imena investicija i hotelijerstva dolaze u Hrvatsku!

  1. i 15. veljače, po šesti put održava se Adria Hotel Forum, najveća hotelsko-investicijska konferencija u jugoistočnoj Europu i jedna od pet najvećih u Europi!

Najveća vijest ove godine održavanja je da se na Adria Hotel Forumu predstavljaju investitori koji upravljaju s ukupno više od 500 milijardi dolara, a potpredsjednici globalnih hotelskih kompanija pričaju o budućnosti industrije!

Radi se o investicijskim fondovima Starwood Capital i Morgan Stanley.

Panel diskusija investitora moderirat će Dirk Bakker, Voditelj odjela hotelskih investicija za područje Europe, Afrike i Bliskog Istoka, a panelisti su: Keith Evans – potpredsjednik za hotelske akvizicije, Starwood Capital i Ulf Pleschiutschnig, Direktor za investicije za južnoistočnu Europu, Austriju, Nizozemsku i zemlje Skandinavije, Morgan Stanley.

No, nisu samo investitori naše zvijezde. Preko 60 stručnjaka koji dolaze na Adria Hotel Forum upravljaju tisućama hotela, prate globalno tržište i znaju na koji način će se hotelska industrija razvijati u narednim godinama.

Samo neki od njih su:

  • Christian Giraud, stariji potpredsjednik za razvoj za Europu, Accor Hotels

Accor Hotels upravlja s 2.852 hotela i ukupno 321.266 soba u 32 zemlje Europe

  • Kenneth Hatton, stariji potpredsjednik za globalni razvoj, Belmond

Belmond je kolekcija od 49 ikonskih hotela, vlaka i riječna kruzera u 24 zemlje

  • Andrew Sangster, vlasnik, Hotel Analyst

Andrew Sangster je vodeći financijski novinar koji je prije 10 godina pokrenuo svoj projekt Hotel Analyst s ciljem da postane intelektualni “hub” za hotelsko-investicijsku industriju

Kako bismo čuli i o praksi drugih mediteranskih zemalja u razvoju turizma kao gospodarske djelatnosti, dolaze nam ministar turizma Malte, Dr. Konrad Mizzi, državni tajnik za razvoj i turističke politike ministarstva turizma Grčke, George Tziallas i državni tajnikministarstva održivog razvoja i turizma Crne Gore, Damir Davidović.

 Ovogodišnja tema je „OUR OWN RESPONSIBILITY“,

Povod ovogodišnjoj temi su geopolitička i sigurnosna situacija koje u svim europskim zemljama uvelike utječu na turističke rezultate. I dok cijela regija bilježi značajan porast turista i investicija, neupitno je da će u određenom trenutku doći do oporavka sjeverne Afrike i Turske. Upravo  zbog navedenog Forum će se fokusirati na ključna pitanja poput:

  • Jesmo li zaslužni za ostvareni rast ili nam se događa sam od sebe?
  • Jesmo li konkurentni?
  • Na koji način istočne i južno-europske zemlje poput Bugarske i Grčke rješavaju izazove pomanjkanja radne snage

Niz drugih nezaobilaznih tema su:

  • Ključne smjernice razvoja, o kojima će razgovarati Otmar Michaeler- glavni direktor FMTGa, Živorad Vasić- regionalni direktor IHG, Marybelle Arnett- potpredsjednica za razvoj Hiltona za istočnu Europu, Ivana Budin Arhanić- direktorica za razvoj Valamar Riviere
  • Usporedba hotelskog tržišta gradova Beča, Beograda, Budimpešte, Ljubljane, Sarajeva i Zagreba
  • Provedba zakona o zaštiti osobnih podataka (GDPR)
  • Hotelske kompanije na tržištu dionica: razgovarat će Milena Perković- članica Uprave Arena Hospitality grupe, Marko Čižmek- član Uprave Valamar Riviere, Frank Reul- direktor razvoja Accora za istočnu Europu i Krešimir Huljev- direktor strategije i tržišta kapitala Sunce Koncerna
  • I mnoge druge

Cjelokupni program možete pogledati ovdje

I kao dodatnu vrijednost za sve sudionike, isključivo kako bi se na Forumu predstavili rezultati, izrađene su analize:

  • Ekonomska predviđanja
  • Odnos tržišta hotela i privatnog smještaja za Zagreb

 

Pokrovitelji i partneri AHF-a 2018 su Ministarstvo turizma Hrvatske, Ministarstvo održivog razvoja i turizma Crne Gore, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska turistička zajednica i Grad Zagreb.

Sve informacije možete pronaći na službenoj stranici Foruma.

TEMA:

Geopolitička situacija u svakoj zemlji Europe uvelike utječe na rezultate turizma svake godine. Od početka terorističkih napada svjedočili smo iznenadnoj promjeni odaziva turista, pa su neke zemlje poput Turske i zemalja sjeverne Afrike imale pad broja turista od 40 posto i još uvijek se oporavljaju zbog porasta napetosti. Ipak, za gradove poput Pariza i Londona svjedočili smo samo kratkotrajnom padu i brzom povratku na pozitivne brojke.

S aspekta ulaganja, London, i uz teroristički napad i Brexit, i dalje se smatra najzanimljivijim odredištem ulaganje u hotelsku industriju. Čak i sve projekcije savjetodavnih kuća koje su sugerirale ekonomsko nepovoljno se nikada nije ostvarilo. Čak štoviše, London se čini privlačniji nego ikad za investiranje. U Europi (i u svijetu) manje je pojedinačnih ulagača, a sve su više institucionalni, a procjenjuje se da će ulaganje u hotelijerske investicije ostati na razini prošlogodišnje.

Globalni trendovi, naravno, također utječu na zapadni Balkan, pa u posljednje dvije godine Hrvatska, Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina i Albanija sve više privlače međunarodne ulagače (i dalje uglavnom iz istočnoeuropskih zemalja i zemalja Bliskog istoka ) kao i institucionalne investitore. Beograd se razvija vrlo brzo u posljednje dvije godine, a hoteli (većinom u menadžmentu globalnih hotelskih brendova) otvaraju se gotovo na mjesečnoj razini. Također, u prvoj polovini 2017. godine broj gostiju u Beogradu porastao je za 19% (najveći broj noćenja turskih i izraelskih turista), što je zasigurno povezano s ostvarivanjem izvrsnih zračnih veza s nekoliko važnih odredišta , I Ljubljana osjeća značajan rast, ali čini se da je nešto slabiji od Beograda.

Tijekom prvih mjeseci 2017. godine, Ljubljana je porasla za 12% u segmentu noćenja. U Zagrebu je otvorena nova zračna luka koja omogućava brži razvoj, ali još uvijek nedostaje veliki hotelski razvoj koji se čini neophodnim. Sarajevo, gdje globalni hotelski brendovi također pronalaze mjesto za njihov rast, imaju veliki rast broja turista, posebice muslimanske populacije. A Bosna, uz kvalitetno strateško planiranje, mogla bi postati posebno zanimljiva kulturna destinacija Istočne Europe. Albanija, koja ima najveće prisustvo tijekom ljetnih mjeseci, baš kao i Hrvatska, ima više od 100% povećanja dolazaka u prvih šest mjeseci 2017. Ovisno o političkoj situaciji, vjerojatno je da će Albanija imati značajan rast u odnosu na sljedećih nekoliko godina. S druge strane, Hrvatska je u prvih šest mjeseci porasla za 22%, što je više od prosjeka u usporedbi s ostalim zemljama Mediterana (prosječno 10%).

Ali ovdje postoje dva važna pitanja:

  1. smo upravljali rastom ili se “dogodi” nama
  2. jesmo li konkurentni (što nas vraća na prvo pitanje)

 

Prvo pitanje zasigurno je najvažnije: je li razvoj pod upravljanjem ili najveće povećanje zbog geopolitičke situacije. A ako je drugi odgovor, je li regija svjesna prednosti i rizika.

Na temu ove dvije važne teme, ali i mnogih drugih, raspravljat ćemo o šestom Adria Hotel Forumu održanom 14. i 15. veljače 2018. u Zagrebu.

 

PR