Budućnost urbane mobilnosti

Boscheva vizija urbanog prijevoza sutrašnjice

 Član Boscheva upravnog odbora dr. Rolf Bulander: „Uvođenjem neprimjetne povezivosti u pametnim gradovima, Bosch može doprinijeti tome da u budućnosti dođemo od točke A do točke B bez stresa.”
 Povezana i automatizirana vožnja iz mobilnosti uklanja stres i, posljedično, automobilske nesreće
 I moderni motori s unutrašnjim sagorijevanjem i elektromobilnost dio su rješenja kada je riječ o poboljšavanju kvalitete zraka u gradovima
Stuttgart – Ranojutarnje putovanje na posao u godini 2025.: umjesto da ljudi ulaze u vlastite automobile ili trče da stignu na podzemnu željeznicu, mogu naručiti robotski taksi koji će ih gotovo nečujno provesti ulicama i do njihovog ureda – bez stresnih zastoja i čekanja na semaforima. Na putu do posla mogu brzo provjeriti rutu na svojem pametnom telefonu i s pomoću aplikacije rezervirati električni skuter koji će ih prevesti onih posljednjih nekoliko metara od taksija do ureda. „Što više ljudi živi u gradovima, to je važnije da putovanje od točke A do točke B bude ugodno iskustvo. Uvođenjem neprimjetne povezivosti u pametnim gradovima, Bosch može tome dati značajan doprinos”, kaže dr. Rolf Bulander, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH i predsjednik poslovnog područja Rješenja za mobilnost. U nastavku ćemo vam prikazati kako će najnaprednija Boscheva tehnologija uskoro pomoći oblikovanju urbanog života.
1. Putovanje od A do B bez stresa: naručivanje mobilnosti preko interneta
Ljudi još uvijek razmišljaju o automobilima kao doslovno osobnim vozilima, ali u sljedećih nekoliko godina počet će razmišljati o najbržem i najpraktičnijem načinu da dođu do svojeg odredišta. Načini prijevoza koji su uvijek dostupni i mogu se naručiti i platiti s pomoću pametnog telefona postat će važan element u budućoj multimodalnoj urbanoj mobilnosti. „Mobilnost bez stresa bit će od najveće važnosti za ljude koji žive u modernim metropolama”, predviđa dr. Bulander. U budućnosti će putovanja u gradovima bez stresa prije svega biti pitanje povezanog, multimodalnog prijevoza i pametnih usluga u oblaku. Zbog toga Bosch u srpnju 2017. pokreće ispitnu fazu svojeg istraživačkog projekta moveBW, platforme mobilnosti koja se služi podacima u stvarnom vremenu radi pronalaska najbržeg puta kroz grad. Prednost je te aplikacije da će putnici doći na svoja odredišta na učinkovitiji način, a gradovi će moći upravljati gustoćom prometa i pružatelji mobilnosti moći će kvalitetnije iskoristiti kapacitet u vrstama prijevoza koje nude. Istovremeno, usluge temeljene na dijeljenju nude više slobode kretanja u gradu. Njihovo se korištenje samo u Njemačkoj svake godine povećava za 50 posto, tvrdi McKinsey. Primjer takve usluge Boschev je servis za električne skutere Coup, gdje korisnici s pomoću aplikacije mogu rezervirati skuter i njime se odvesti do svojeg konačnog odredišta i tamo parkirati. Nakon što je u Berlinu brzo postao primjer uspješnog projekta, Coup će od srpnja 2017. ponuditi zabavan i ekološki prihvatljiv način za putovanje i u Parizu.
2. Vozila koja dolaze do vozača
Umjesto da vozači dolaze do svojih vozila, vozila će dolaziti do njih. Ono što danas zvuči kao znanstvena fantastika uskoro će postati stvarnost. „Pojava autonomnih vozila u urbanom prometu iz temelja će promijeniti način na koji poimamo vožnju”, rekao je dr. Bulander. Bosch će, u suradnji s Daimlerom, već početkom sljedećeg desetljeća na gradske ulice dovesti potpuno automatizirane automobile bez vozača. To će pomoći u protoku prometa u gradovima i poboljšati sigurnost na cesti. Korisnici će na svojem pametnom telefonu praktično moći naručiti zajednički automobil ili robotski taksi. „Povezana i automatizirana vožnja iz mobilnosti uklanja stres i, posljedično, automobilske nesreće”, izjavio je dr. Bulander.
3. Na dobrom putu za gradove bez emisija
Kvaliteta zraka, zone s niskim emisijama i zabrane prometa za motorna vozila – u mnogim su metropolama diljem svijeta emisije već postale predmet žustre rasprave. Jedno je od pitanja koje se uvijek postavlja hoće li se automobili u gradovima uskoro kretati isključivo s pomoću struje. Za dr. Bulandera, put do gradova bez emisija nije pitanje koje zahtijeva rješenje sa samo jednom opcijom: „I moderni motori s unutrašnjim sagorijevanjem i elektromobilnost dio su rješenja kada je riječ o poboljšavanju kvalitete zraka u gradovima. Emisije iz novih motora s unutrašnjim sagorijevanjem sigurno će biti unutar utvrđenih granica. Istovremeno, elektromobilnost preuzima veću ulogu u ulaznom segmentu za korisnike.” Lagana električna vozila postaju sve popularniji oblik prijevoza, osobito u azijskim metropolama u kojima prijeti rizik od prometnog zastoja. Zbog toga će njihovo tržište i dalje rasti tijekom sljedećih nekoliko godina. Procjenjuje se da će do 2020. biti proizvedeno oko 100 milijuna takvih vozila diljem svijeta, a sve više njih i u Europi.

PR: Bosch