Na HOW Festivalu stručnjaci otkrili kada snižavati cijene i koja je važnost ulaganja u ljudske resurse

Dvije važne teme bile su u fokusu popodnevnih panela HOW Festivala koji se još i sutra, 18. listopada, odvija u Poreču. Prva je bila upravljanje prihodima i rizik spuštanja cijena, a druga važnost ulaganja u ljudske resurse, odnosno znamo li kako zaposlenicima reći “hvala”.

Na koji način upravljaju prihodima u svojim tvrtkama i kojim se tehnologijama pritom koriste otkrili su Mirella Premeru iz tvrtke Valamar Riviera, Regis Morin iz kompanije Point A Hotels by Queensway Group i Cahit Sahin iz turskog Montgomerie Maxx Royal Golf Cluba.

Premeru je istaknula da je uloga upravitelja prihodima u Valamaru prilično tradicionalna po definiciji i zapravo je neka vrsta kompasa za marketing i prodaju i izradu njihove strategije. Morin je naglasio da u Ujedinjenom Kraljevstvu imaju više hotela, a upravitelj za njih ima ulogu generatora prihoda. U razgovoru su spomenuli trend iz posljednje dvije do tri godine po kojem gosti rezerviraju sve kasnije, sve više ima last minute rezervacija, posebice u Britaniji gdje je Brexit sve promijenio. Tome se moraju prilagođavati, istaknuli su.

Glavna rasprava vodila se oko snižavanja cijena kada dođe do pada potražnje. Morin je rekao da ne snižavaju cijene i ne daju popuste, jer time smanjuju vrijednost svojih proizvoda. S njim se složio i Sahin, govoreći o svom resort u Antalyji. Međutim, ima situacija kada nemaju drugog izbora, pa je Morin spomenuo primjer njihovog hotela u Glasgowu koji je dobro radio dok se nisu otvorili i drugi hoteli. Velik broj novih soba “ubilo” je to tržište, pa su morali spustiti cijene za čak 50 posto, što im je bila “pljuska u lice”, naveo je Morin.

Tijekom panela stalno se spominjala Turska kao konkurencija, a svi su sudionici zajedno zaključili da dugoročno gledano, spuštanje cijena nije dobro.

Budućnost i uloga upravitelja prihoda, kako su naglasili panelisti, nadaju se da će biti više usredotočena na tržište nego na matematičke analize. Primeru je dodala da će se to u Hrvatskoj dogoditi možda tek za pet do deset godina. Ostali panelisti dodali su da se ne treba bojati novih tehnologija u upravljanju prihodima.

Predsjednica Uprave Aminess hotela i kampova iz Novigrada Zrinka Bokulić bila je moderatorica na panelu koji je u Hrvatskoj i dalje goruća tema – kako privući i zadržati radnu snagu, posebice stručnu, te jesu li poslodavci u stanju zaposlenicima reći “hvala”.

Manjak radne snage ubuduće bit će još izraženije, a s njom su o tome razgovarale kolegice koje se bave ljudskim resursima, Gordana Frgačić iz Peveca, Gordana Kolenko iz tvrtke BHV Consultinga i Marija Lekić iz beogradskog hotelijera Mona Hospitality.

Ulaganje u ljude višestruko je isplativo i isto toliko važno kao i ulaganje u hardware. Frgačić je iznijela koje su se sve promjene u zadnje tri godine dogodile u Pevecu – od stečaja do promjene cijele Uprave i top menadžmenta, te, usporedo s time, drugačije politike prema zaposlenicima, što je na kraju rezultiralo ogromnim smanjenjem fluktuacije radnika. Edukacija im je važna jer otvaraju nove trgovačke centre i potrebna im je lojalna radna snaga. Stoga cijela Uprava obilazi trgovačke centre, razgovara se sasvim otvoreno s radnicima u svim centrima koji su u neposrednom kontaktu s kupcima, pitaju ih što im treba i koje probleme imaju te se to naposljetku i rješava. Ljudima daju sigurnost, zahvaljuju im se za uloženi trud, što je sve zajedno donijelo pozitivne rezultate.

Lekić je objasnila da se prilagođavaju radnicima jer otvaraju nove hotele i potreba za zaposlenicima stalno raste. Uspjeli su smanjiti fluktuaciju radnika na razne načine, prvenstveno što se postavljaju različito prema onima koji kod njih rade već dugo i prema onima koji su vrlo mladi. Primijetili su da mladi ljudi danas vrlo izravno kažu što žele i bazičan im je motiv kod zaposlenja sigurnost, da je plaća uredna, da imaju osiguran topli obrok i da točno znaju kada će imati godišnji odmor. Paze kako se odnose prema njima počevši već od intervjua, a da bi radili s gostima u hotelima, moraju i sami boraviti u njemu, u sobama i restoranu kako bi mogli znati koju uslugu nude.

Kolenko je predstavila istraživanje koje je njena tvrtka radila sa sezonskim radnicima – recepcionarima u jednoj velikoj hrvatskoj hotelskoj kući koji u njoj rade od dvije i pol do tri i pol godine. Pokazalo se da je zaposlenicima najvažnije napredovanje, da im se omogući stalna karijera i razvoj (što ne mogu imati ako su sezonci) te da se njihovo mišljenje cijeni. Tek nakon toga je na listi prioriteta bila dobra plaća.

Zaključile su da je svaki natječaj za zapošljavanje zapravo promocija tvrtke, te da su današnji odjeli ljudskih resursa bave najviše bave kako privući i zadržati radnike.

Sutra, u petak, konferencija će obraditi teme društvenih medija i njihove važnosti u prodaji i marketingu, zatim kvalitete wi-fija u hotelima, novih trendova u domaćinstvima hotela, a govora će biti i o komunikaciji s gostima i kreativnim konceptima u odjelima hrane i pića.

404