Wit pivo: Ljeto u Zagrebu u pivnicama Medvedgrad

Prošla godina je bila puna noviteta, a trud zagrebačke Pivovare Medvedgrad prepoznao je i Ratebeer (svjetski nezavisni portal za ocjenjivanje piva) koji im je dodijelio nagradu za najbolju hrvatsku pivovaru u 2014. godini. No, tu nisu stali. Nakon 18 godina dodajuo još jedno pivo u stalnu ponudu, Fakin IPA – India Pale Ale, koji je od početka sa svojom gorčinom i aromom osvojio veliki broj fanova.

Kao i svake godine na ljeto, vratila se Grofica Kirsch (voćno pivo), a u pivovari su odlučili prirediti još jedno ljetno iznenađenje. Radi se o witbieru (belgijsko pšenično pivo), laganom i osvježavajućem pšeničnom voćnom pivu. O Ljetu u Zagrebu, glavni tehnolog Božidar Kostanjčar je rekao: ‘Wit je specifično belgijsko pivo koje se proizvodi od ječmenog i pšeničnog slada, te nesladovane pšenice ili zobi koji daju pivu izrazitu mutnoću i blijedu boju zbog čega se wit pivo često naziva i bijelim pivom. Osim nesladovanih sirovina, također u ovaj tip piva dodaju se začini tipa korijandera, narančina ili limunova kora čiji okusi i arome dolaze do izražaja, za razliku od drugih aleova gdje arome proizlaze iz hmelja. Ljeto u Zagrebu je napravljeno od pšeničnog i ječmenog slada te zobi, a dodali smo i korijander, te koru gorke naranče. Ima blagu gorčinu, koja jednim dijelom potječe i od gorke narančine kore. Ljeto u Zagrebu ima 5,2 % alkohola te 13% ekstrakta i više smo nego zadovoljni s našim prvim witom.’

Ivica Štruml, Ana Tevšić i Božidar Kostanjčar-Mali medoLjeto u Zagrebu predstavljeno je u novouređenom prostoru pivnice Mali medo u Tkalčićevoj ulici, za što se pobrinula mlada ali renomirana dizajnerica Ana Tevšić: ‘Novi prostor Malog mede organiziran je tako da predstavlja spoj tradicionalnog i modernog s ciljem da sam prostor služi kao prezentacijsko-izložbeni. U samom prostoru će se moći od jeseni naručiti posebne salate i slasni zalogaji iz pivničke kuhinje, što je samo logičan nastavak uspješnog poslovanja postojećeg prostora. Za samo uređenje korišteni su prirodni materijali poput drva (polovica jedne sobe je cijela obložena drvenim letvama), zatim detalji koji su inače vidljivi samo u proizvodnji (pločice, kašete, boce, kutije). Najviše smo se koncentrirali na predstavljanje pivovare Medvedgrad kroz ilustracije korištene za logotipove piva, kako bismo naglasili sve proizvode kroz koherente dijelove jedne predivno funkcionalne cjeline. Najuočljivija je prostorija s otisnutim ilustracijama koje tvore svojevrstan uzorak, čime smo htjeli pokazati primjenu dobro osmišljenog i kvalitetnog grafičkog dizajna u interijeru. Ovo je samo početak korištenja novog prostora, koji će na jesen donijeti mnogo noviteta i događanja!’

Novo pivo predstavljeno je uz odgovarajuću hranu. Novi chef Ivica Štruml pripremio je, po uzoru na svjetske trendove, vrhunsko jelo koje se odlično sljubljuje s wit pivom. Radi se o morskom meniju koji uključuje lignje punjene rižotom od korijandera te filet bijele morske ribe, lagano prelivene umakom od narančine kore i sjemenaka korijandera, istih sastojaka koji se nalaze u wit pivu. Uz to je išla palenta s mozzarellom i rukolom. Glavnom jelu prethodio je izbor plemenitih sireva, nježne, kremaste teksture, bogate arome plijesni, kombiniranih s orasima.

P. M.