Bumbar: modernizacija i unapređivanje poslovanja u rukama nove generacije

Domagoj i Krešimir Sakač

Na mladima svijet ostaje, kaže narodna poslovica. A, da u takvim izrekama ima istine, potvrđuju braća Krešimir i Domagoj Sakač, nova generacija koja preuzima poslovanje tvrtke Bumbar, najvećeg uvoznika i distributera staklene ambalaže u Hrvatskoj.

„Krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća, naši roditelji, Vladimir i Ljerka Sakač, vodili su u Rakitju ugostiteljski objekt zajedno sa našim djedom i bakom, Andrijom i Terezijom Horvatinović. Uz to su se bavili i distribucijom vina; kako su mnogi vinari imali problema s nabavkom praznih boca, uspjeli su uspostaviti inozemne kontakte i početi i sa nabavom praznih boca. Nakon toga je počelo stizati još molbi za boce, i malo po malo je poslovanje doživjelo zaokret; obitelj je odlučila više ne raditi s vinima, nego sa staklenom ambalažom.’, kaže Krešimir Sakač koji je od oca preuzeo operativu, dok je Domagoj, kao diplomirani pravnik, od majke preuzeo „papirologiju“ obiteljske firme.

Najveći uvoznik i distributer staklene ambalaže

Kako su godine prolazile, tvrtka Bumbar, koja nozi naziv prema nadimku djeda u obitelji, malo se po malo nametnula kao jedan od najvećih uvoznika i distributera staklene ambalaže u Hrvatskoj. Za razliku od početaka, danas u manjini posluju s vinarima, a velik dio njihovog asortimana zauzimaju teglice za zimnicu, boce za ulja (naročito maslinova), likere ili rakije, mlinčeki te male i dekorativne staklenke koje sve češće kupuju mladenci pa u njih stavljaju dar za sjećanje ili u kojima razni OPG-ovi nude svoje proizvode, ne samo na sajmovima nego i u suvenirnicama diljem Hrvatske koja posjećuju mnogobrojni turisti.

Širok asortiman proizvoda

„U poslovanju nastojimo ugoditi našim kupcima. Budući da smo se 2005. godine preselili u novu zgradu u Novakima, sve što imamo u dućanu u prizemlju poslovne zgrade, imamo i na skladištu. Znači, kad zainteresiran kupac odabere proizvod, mi mu odmah možemo isporučiti željenu količinu. Međutim, u ponudi tvrtke Bumbar imamo i posebne staklenke koje u vrlo kratkom roku naručujemo i dobavljamo prema želji kupaca. To su staklenke i boce specijalnih, malo drukčijih oblika ali i obojenog stakla, a svoje poslovanje prilagođavamo i stanju na tržištu, odnosno trendovima. Primjerice, u posljednje vrijeme u Hrvatskoj je procvala proizvodnja gina, pa smo upravo takvim bocama proširili asortiman“, kaže Domagoj Sakač te dodaje da „Tvrtka Bumbar može ispuniti i specijalne želje pojedinih kupaca, primjerice ako netko za svoj proizvod želi unikatnu bocu ili staklenku, koja će biti izrađena samo za njega.

Osim na domaćem tržištu, tvrtka Bumbar je svoje mjesto pronašla i na tržištu Europske unije, te Crne Gore, BiH, Sjeverne Makedonije i Srbije. „Zapravo, staklenu ambalažu tvrtka Bumbar distribuira po cijelome svijetu. Imali smo narudžbe iz Australije, a najneobičnija je narudžba bila iz Hollywooda“, kazao je Krešimir Sakač dokazujući da za tvrtku Bumbar granice ne postoje.

Zadovoljstvo kupaca na prvom mjestu

Mlade generacije, poput Krešimira i Domagoja, u poslovanje uvode novosti, koristeći prednost i blagodat koju pruža tehnologija, ali poštujući obiteljsku tradiciju. Primjerice u izradi je nova web stranica na kojoj će kupci moći još bolje promotriti njihovu ponudu i doznati cijene staklene ambalaže, ali mladi Sakači dijele mišljenje svojih roditelja: kupci su najzadovoljniji kad im se osobno posvetite, stoga prodaja „uživo“ ima veliku prednost nad naručivanja online. „Volimo porazgovarati s kupcima i doznati što im zapravo treba. Možda mi imamo bolje rješenje za njihove potrebe, a osim toga, uz staklenu ambalažu nudimo adekvatne poklopce, čepove, prianjajuće pvc kapsule…

U pripremi je uvođenje automatizacije i kompjuterizacije skladišta koje se nalazi uz poslovnu zgradu u Novakima, a braća Krešimir i Domagoj, koji s ponosom nastavljaju obiteljski posao planiraju još mnogo inovacija koja će ne samo iznenaditi kupce, nego i zaposlene u firmi, jer zadovoljstvo suradnika i kupaca, primarna je stavka u poslovanju tvrtke Bumbar.

Sunčana Barušić

Fotografija: Rene Karaman