Julius Meinl: fokus na inovacijama i zelenom poslovanju

Luigi Simonetta

Inovacija, fleksibilnost i održivi razvoj ključ su uspješnog poslovanja. Upravo ovo su kriteriji koje Julius Meinl podržava i koji predstavljaju novi trend u industriji kave, ističe Luigi Simonetta, predsjednik Uprave Julius Meinl Hrvatska

Globalna uspješna tvrtka Julius Meinl s tradicijom duljom od 158 godina i sjedištem u Beču 2019. postigla je rast prodaje i dobiti deseti put za redom. Snaga Julius Meinl brenda kao i globalna strategija širenja, konstantne inovacije i fokus na pružanje dosljednih usluga te održiva i inovativna rješenja, razlozi su ovog dugoročnog uspjeha. Jedino inovativnim rješenjima mogu se zadovoljiti educirani i osviješteni ljubitelji kave. O kakvim je rješenjima riječ pitali smo predsjednika Uprave Julius Meinl Hrvatska Luigija Simonettu.

„U 2019. Julius Meinl predstavio je globalno i prvo Izvješće o održivom razvoju. Održivi razvoj naša je zajednička budućnost, uveli smo nove biorazgradive kapsule posebno dizajnirane za čuvanje arome napitka. Težimo maksimalnom zadovoljavanju potreba potrošača današnjih naraštaja, a da pritom ne ugrožavamo mogućnost budućih naraštaja u zadovoljavanju njihovih potreba. Jedan od naših značajnijih projekata koji prati održivi razvoj je i „Columbian Heritage Project“, pokrenut 2019. na inicijativu Jeanette Meinl. Ovim projektom podržavamo lokalne proizvođače kave na kolumbijskim plantažama. Cilj je povećati kvalitetu ali i prinos, tako da i buduće generacije žele slijediti tradiciju i postati uzgajivači kave, te na taj način nastaviti obiteljski posao. Aktivnosti koje ovdje pratimo su od financiranja ekološki prihvatljivih tehnologija sušenja kave, pa sve do programa obuke i pomoći za dobivanje UTZ certifikata za kavu. Prvi takav certificirani blend koji smo lansirali na hrvatskom tržištu je naša 100% arabica, Julius Meinl Supreme mješavina s UTZ certifikatom. Ovaj proizvod ne pruža potrošaču samo vrhunsku kvalitetu već mogućnost da podrži  male, lokalne uzgajivače kave“, ističe Simonetta.

Luigi Simonetta, predsjednik Uprave Julius Meinl Hrvatska

U potpunosti ste se okrenuli zelenom poslovanju.

S globalnim ciljem reduciranja plastike i podizanja ekološke osviještenosti, ove smo godine lansirali i biorazgradive coffee to go čaše, drvene žličice, promo marketinške materijale od recikliranih materijala i mnoštvo drugih noviteta koji u potpunosti slijede našu politiku zelenog i održivog poslovanja. Najviše smo ponosni na naše 100% biorazgradive Inspresso kapsule. Izgrađene su od kompostiranog biopolimera dobivenog iz obnovljivih sirovina. Uz sigurnu zaštitu arome zahvaljujući patentiranom poklopcu kapsule imaju i OK COMPOST certifikat što znači da se mogu industrijski kompostirati na temperaturi višoj od 60 °C. Kapsule se raspadnu za 12 tjedana, stvarajući zdrav kompost. Inspresso kapsule kompatibilne su s Nespresso aparatima, a na policama u maloprodaji potrošači mogu izabrati pet vrsta: Espresso Crema, Espresso Decaf, Lungo Classico, Ristretto Intenso i Lungo Arabica. Također u ponudi imamo i Julius Meinl Inspresso aparate, jedinstvenog dizajna.

Koji proizvod u kategoriji kave ima najbrži trend rasta?

Upravo su kapsule najbrže rastući proizvod u kategoriji kave u maloprodaji. Osviješteni potrošači danas i kod kuće žele konzumirati kavu kakvu piju u omiljenom kafiću, a upravo kava u kapsulama najviše može zadovoljiti njihove potrebe. Naše biorazgradive kapsule pri tome zadovoljavaju i ekološke standarde. Za 2021. pripremamo još nekoliko projekata i briljantnih inovacija u ovom segmentu kapsula i posebno nas vesele već prvi rezultati testiranja tih inovacija. U svakom slučaju, sigurni smo da će naši vjerni potrošači, a i svi oni koji će to tek postati biti zadovoljni.

Biorazgradive kapsule

Pokrenuli ste inovativni koncept „Safer coffee“. O čemu je riječ?

U fazi ponovnog pokretanja, ali i nakon i tijekom razdoblja izmijenjene dinamike zbog situacije s virusom Covid-19 ključna je riječ sigurnost. Zato je Julius Meinl pokrenuo “Safer Coffee Preparation Training” za sigurniju pripremu kave. Riječ je o online tečaju osmišljenom kako bi podržao svoje kupce u HoReCa kanalu pomažući osigurati najvišu razinu sigurnosti i higijene u ugostiteljskim objektima. U suradnji s AISC – Austrijskim društvom za kontrolu infekcija, stvoren je protokol koji se primjenjuje u kafićima, hotelima i restoranima, usredotočen na sve faze pripreme i usluge kave. To našim kupcima u HoReCa kanalu omogućuje da nude svojim gostima u uvjetima pandemije najvišu kvalitetu u potpunoj sigurnosti. U svrhu poslovanja u potpunoj sigurnosti za naše smo HoReCa kupce osigurali online video tutorijale koji objašnjavaju mjere opreza poput: sigurnosne udaljenosti između kupaca i spremnika za vrećice šećera ili čaja, tako da budu postavljene na način da izbjegavaju rukovanje sa samim kupcima, upotrebu maske i sredstva za dezinfekciju ruku prije svake pripreme, sve do postavljanja raspršivača sredstva za čišćenje na ulazu u lokal. Završni ispit koji polaže osoblje ugostiteljskih objekata procjenjuje vještine stečene u barovima, restoranima i hotelima, a zatim terenski Julius Meinl tim provodi evaluaciju postupaka sigurnije pripreme kave “Safer Coffee Preparation”. Nakon uspješnog završetka procjene, Julius Meinl izdaje certifikat i oznaku kvalitete za lokal “Safer Coffee Preparation Training”. Ovaj je alat dostupan u svim zemljama u kojima Julius Meinl posjeduje svoje tvrtke, počevši od Austrije, preko Italije i Hrvatske pa sve do Dubaija i Miamia.

Na koji način ste pokušali amortizirati negativne utjecaje pandemije i kako se ona odrazila na vaš sektor?

Vjerojatno ne postoji industrija koju pandemija Covid-19 ove godine nije na neki način obilježila. Ugostiteljstvo i HoReCa kanal, uz ostale grane kao što je turizam sa sigurnošću su najviše trpjeli. S druge strane, mi smo ipak zadovoljni činjenicom da je „oporavak“ u HoReCa kanalu u Hrvatskoj išao brže nego što smo očekivali. Uz program „Coffee to go“, „Safer coffee“ projekt koji smo omogućili našim HoReCa kupcima, državnu potporu i pravovremenu reakciju, vjerujemo da gubitci neće biti značajni. S druge strane, ni tržište kave nije isto kao prije desetak godina. U odnosu na ranije godine nekoliko je faktora  postalo ključno za poslovanje, a to su inovacija, fleksibilnost i održivi razvoj. Upravo ovo su kriteriji koje Julius Meinl podržava te koji predstavljaju jedan novi trend u industriji kave.

Lollipop

Fotografija: Borna Subota