
U Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka (Guvernerova palača) održana je konferencija za novinare / predstavljanje Međunarodnog eno – gastro festivala WineRi 2017. koji će se održati 22. i 23. veljače.
Festival su predstavili organizator festivala i direktor marketinške agencije aha marketing d.o.o Žarko Stilin i suorganizatori Marko Boras Mandić, zamjenik župana Primorsko – goranske županije, Vojko Obersnel, gradonačelnik Grada Rijeke, Zlatko Mičetić, zamjenik predsjednika Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Rijeka, Dalibor Kratohvil, predsjednik Obrtničke komore Primorsko – goranske županije, Dominik Damiš, voditelj marketinga, Turistička zajednica grada Rijeke i Gordana Nikolić, dekanica Visoke poslovne škole PAR.
Između ostalog na konferenciji je spomenuto kako je ovakva manifestacija potrebna Gradu Rijeci. Manifestacija na kojoj će se susresti proizvođači prvenstveno vina ali i delicija poput sira, likera/rakija, suhomesnatih proizvoda, ulja i čokolade s potencijalnim korisnicima, ali i poslovnim partnerima – ugostiteljima, hotelijerima, restoraterima i trgovcima, s jedne strane, i razvijanje Kvarnera i Grada Rijeke kao važne eno—gastro destinacije u turističkom smislu, te brendiranje festivala i razlog za dolaske turista ciljevi su festivala. Mnogi partneri koji su se uključili u manifestaciju garancija su da će ovakva manifestacija uspjeti i postati dugoročno nacionalno prepoznatljiva i nezaobilazno mjesto za sve ljubitelje vina ali i poslovnih partnera – istaknuto je.
Više od 70 izlagača sa preko 300 različitih vrsta vina, poznati sommelieri i predavači, ljubitelji vina, stručne radionice i edukativna predavanja pretvorit će Guvernerovu palaču ova dva dana u Dionizov vinski hram u samom srcu grada Rijeke, a u budućnosti nezaobilazno mjesto za sve eno – gastro ljupce zaključio je zaključno organizator Stilin.
ŠTO je Međunarodni eno – gastro festival WineRi 2017?
Međunarodni festivalski projekt eno – gastro festival WineRi je mjesto susreta vinara s, u prvom redu ugostiteljima, restoraterima, trgovcima, hotelijerima i svima koji participiraju u turizmu, te posjetitelja iz Primorsko – goranske i okolnih županija i turista, na kojem se na obostrano zadovoljstvo predstavlja ponuda hrvatskih, u sklopu aktivnosti Hrvatske gospodarske komore Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko, i međunarodnih autohtonih proizvoda. Ideja je došla nakon što se pokazala potreba u široj javnosti i na tržištu za organizacijom ovakvog projekta koji će približiti zainteresirane strane. Ovaj bi festivalski projekt mogli nazvati i „Dionizov festival u srcu Rijeke“.
KOJI su ciljevi Međunarodnog eno – gastro festivala WineRi 2017?
Predstaviti aktualnu ponudu, približiti proizvođače potrošačima, postati nezaobilazno mjesto susreta u pripremi turističke sezone, te razvijati kulturu vina i autohtone ponude. Nakon završetka vinogradarskih radova pozvati proizvođače vina i delicija iz Hrvatske i susjednih zemalja na susret s potencijalnim partnerima i konzumentima, te predstaviti ponudu za tekuću godinu.
TKO organzira Međunarodni eno – gastro festival WineRi 2017?
Marketinška agencija aha marketing d.o.o. u suradnji s mnogim, partnerima, prijateljima, sponzorima i pokroviteljima.
Pismo podrške festivalu dala je Presjednica Republike Hrvatske Kolinda Gradar Kitarović, a pokroviteljstvo nad festivalom Ministarstvo turizma i Ministarstvo poljoprivrede. Kao sponzori i suorganizatori su se uključili Grad Rijeka i Turistička zajednica grada Rijeke, Primorsko – goranska, Osiječko – baranjska, Požeško – slavonska i Vukovarsko – srijemska županija, Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Rijeka i Obrtnička komora Primorsko – goranske županije, Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka i Visoka poslovna škola PAR, te Grad Novi Vinodolski, Turistička zajednica grada Crikvenice i općine Matulji. Festivali prijatelji su zagrebački Vinocom i osiječki WineOs. Udruge koje podupiru festival su Udruga Žlahtina, Udruga Jarbola i Udruga Graševina Croatica. Partnerski su se u projekt uključili Jadran hoteli d.d. Rijeka, Klub „Bačva“, Wine & coffee bar „kod Zajca“, restoran Kostrenka i Hrvatski centar za poljoprivredu, hranu i selo. Medijski pokrovitelji festivala su Novi list i Gastronaut., a sponzori u uslugama i proizvodima Dukat, Römerquelle, Curo d.o.o. i Printera grupa.
TKO izlaže na Međunarodnom eno – gastro festival WineRi 2017?
Proizvođači vina i likera / rakija iz Hrvatske i regije, te proizvođači delicija poput pršuta i suhomesnatih proizvoda, sira i proizvoda od mlijeka, proizvođači ulja i čokolade. Izuzev navedenih proizvođača izlažu i udruge i udruženja koji okupljaju proizvođače.
Primorsko – goransku županiju predstavlja 15 izlagača – Vinska kuća Pavlomir, PZ – Vrbnik, Kuća vina Ivan Katunar, Hotel Vinotel Gospoja, Estate winery Katunar, Udruga Jarbola, LikeRi Justinić, Udruga Žlahtina, Kotač Lokve, Mesnice Šafar, Buretić Bregi kobasice, Vinarstvo Šipun Vrbnik, Ebba’s Cuisine, Bilo jidro Crikvenice, Curo d.o.o.
KADA se održava Međunarodni eno – gastro festival WineRi 2017?
Srijedu 22. i četvrtak 23. veljače 2017. Od 10:00 do 13:00 sati se održavaju stručna predavanje vezana uz tematiku festivala. U 13:00 sati festival se otvara za ugostitelje koji do 15:00 sati imaju B2B susrete s proizvođačima. U 15:00 sati se festival otvara za sve posjetitelje i otvoren je do 19:00 sati. U sklopu održavanja festivala, točnije od 13:00 do 18:00 će se održati zanimljive tematske radionice za sve zainteresirane (do popunjenja mjesta).
GDJE se održava Međunarodni eno – gastro festival WineRi 2017?
U samom srcu Grada Rijeke u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka (Guvernerovoj palači) održava se sam festival i radionice, u Visokoj poslovnoj školi PAR održavaju se predavanja, after WTF (Wine Tasteing Festival) party u klubu „Bačva“ i Wine & Coffee baru „kod Zajca“, te predfestivalska večera s degustacijama vina u restoranu Kostrenka.
KOJE su teme predavanja i radionica Međunarodnog eno – gastro festivala WineRi 2017?
PREDAVANJA: Upravni odjel za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Primorsko – goranske županije pripremio je temu „Zaštićeni proizvodi Primorsko – goranske županije“ koju će predstaviti savjetnik za poljoprivredu Mladen Brajan. O „Jarbola – preživjela sorta“ će govoriti predsjednik Udruge Jarbola Franko Ružić, vlasnik OPG Ružić koji proizvodi Jarbolu iz Matulja. Visoka poslovna škola PAR pripremila je pravu poslasticu „Wine tourism“ o kojem će govoriti Sandra Di Marcantonio iz Belgije. Gđa Antonijela Bonačić iz Odjela za upravljanje kvalitetom pri Hrvatskoj gospodarskoj komori izlagati će o važnosti stjecanja komorskih znakova „Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta“. „Mjerljivi kriteriji hrvatskog vinogradarstva i vinarstva u svjetskim okvirima“ tema je o kojoj će govoriti dr.sc. Ivana Vladimira Petric, iz Hrvatskog centra za poljoprivredu, hranu i selo, Zavod za vinogradarstvo i vinarstvo. Tema nezaobilazna za sve ugostitelje i restoratere, ali i za sve posjetitelje željne novog znanja je „Slaganje vinske karte“ o kojoj će govoriti sommelier Damir Zrno.
RADIONICE: Čak dvije radionice pripremila je Vinarija Krauthaker koja će svim zainteresiranima predstaviti ponudu za 2017. godinu uz degustacije, a vjerujemo da će vlasnik vinarije i autoritet u vinarstvu Hrvatske Vlado Krauthaker svojim dolaskom uveličati cijelo događanje. Udruga Graševina Croatica uz vodstvo jednog od najpoznatijih hrvatskih sommeliera Marija Meštrovića predstavit će u vidu radionice „Crvena vina Slavonije i Podunavlja“, dok će Udruga Žlahtina uz stručno vodstvo tajnika udruge Miroslava Palinkaša predstaviti Pjenušce Primorsko – goranske županije i vina odležana u moru. Radionica „Knjige i vino se vole“ predstavit će novu knjigu spisateljice Ivane Grabar uz degustaciju vina Pilato i stručno vodstvo Sanje Markušić. Svi koji žele saznati nešto više o dekantiranju i ozračavanju vina mogu sudjelovati na radionici sommeliera Damira Zrne koji će dekantirati vina, predstaviti dekantere i vinariju Iuris.
KAKO je dobio ime Međunarodni eno – gastro festival WineRi 2017?
Ime je nastalo spajanjem vina s gradom Rijeka. Engleska izvedenica riječi vino je Wine, a Ri predstavlja Rijeku u više segmenata. Izuzev toga Winery na engleskom označava vinariju pa spajanjem i igrom tih riječi dobivamo naziv WineRi.
KAKO doći ili sudjelovati na Međunarodnom eno – gastro festivalu WineRi 2017?
Sudjelovati mogu svi zainteresirani proizvođači navedenih proizvoda do popunjenja izlagačkih pozicija. Ugostitelji, restotrateri, hotelijeri, posjetitelji mogu doći na predavanja i radionice do popunjenja mjesta (rezervacije na marketing@aha.hr), te na samom ulazu u festival kupiti ulaznice za posjetiti festival.
ZAŠTO se održava baš tada Međunarodni eno – gastro festival WineRi 2017?
Veljača je vrijeme kada su vinari završili sa poslovima u vinogradima i mogu se posvetiti promociji svojih vina i proizvoda. Ugostiteljima je dovoljno rano da pripreme vinske karte za sezonu koje je pred njima, a posjetiteljima, onima koji su poznavatelji vinske scene odgovara vrijeme pred početak Korizme. U tom se tjednu na Visokoj poslovnoj školi PAR održava Međunarodna zimska karnevalska škola INCASO 2017 – Kreativno poduzetništvo na kojoj sudjeluju hrvatski i strani studenti koji će ujedno sudjelovati i na svim događanjima festivala. Tjedan velike karnevalske povorke garantira dobru posjećenost festivala stranih turista i svih koji u tom tjednu dođu u Rijeku, a Turistička zajednica grada Rijeke u sklopu karnevalskih aktivnosti najavljuje i festival.
ZAŠTO je poseban Međunarodni eno – gastro festival WineRi 2017?
Rijeka kao najveći grad sjevernog Jadrana, ali i turističko tržište Kvarnera predstavlja jedno od najizazovnijih područja za proizvođače ovakvih proizvoda (prvenstveno vina, ali i likera/rakija, pršuta i suhomesnatih proizvoda, sira, ulja i čokolade). Riječka regija, misleći pritom na Primorsko – goransku ali i okolne županije, kako je rekao jedan sommelier, djevičansko je područje za vinare iz kontinentalnih ali i dalmatinskih vinskih regija. Kulturalno naslijeđe, ali i snažan gospodarski status svakako je plodno tlo za razvijanje vinske kulture i obogaćivanje svakodnevnog života tim „Dionizovim svetim kapljicama“.
PR: aha marketing