Ljetna sezona polako se bliži kraju, ministre jeste li zadovoljni do sada ostvarenim rezultatima?
Kolovoz je bio izuzetno jak i unatoč nepovoljnim vremenskim prilikama, ova turistička sezona ostvaruje odlične turističke rezultate. Na Jadranu i u Gradu Zagrebu zabilježeno je čak 7 posto više dolazaka i 4 posto više noćenja te je kumulativni dosadašnji dio ove turističke sezone 5 posto bolji u dolascima i 2 posto bolji u noćenjima od rekordne lanjske. Osim dalmatinskih županija, posebno dobar rezultat bilježe Ličko-senjska i Istarska županija te Grad Zagreb. Također, sva najvažnija emitivna tržišta su u plusu, a kolovoz je donio i snažan rast turista iz Njemačke, koji su zbog praznika ove godine reagirali nešto kasnije, ali u većem broju nego lani. S obzirom da praznici tamo još uvijek traju, dobri rezultati nastavit će se i u rujnu.
Ostvareni rezultati zaista su iznad očekivanja, a vjerujem da će turističke brojke do kraja godine nastaviti rasti jednakim tempom jer su najave za cijelu posezonu, posebice za rujan, jako dobre. Očekujem da će turistička 2014. godina biti vrlo uspješna.
Hoće li ovo biti rekordna financijska godina?
Očekujemo da će ova sezona donijeti prihode na razini odličnih prošlogodišnjih, uz eventualni rast od 2 do 3 posto. Ukoliko ostvarimo planirani rast, to će biti izvanredan rezultat jer ćemo se približiti rekordnoj brojci iz 2008. kada je ostvareno gotovo 7,5 milijardi eura prihoda. Vrlo smo blizu tog iznosa, a nastavi li hrvatski turizam dosadašnjim tempom, financijski efekti od turizma biti će još bolji, što nam je svima, naravno, glavni cilj.
Hrvatska turistička zajednica dobila je novog čelnika. Koje promjene u radu HTZ-a očekujete od novog direktora?
Gospodin Ratomir Ivičić moj je bivši zamjenik kojeg izuzetno cijenim kao profesionalca i kao osobu. Kao što sam cijele vrijeme isticao, od novog direktora očekujem proaktivno, efekasno i kvalitetno upravljanje sustavom zaduženim za promociju turizma naše zemlje. Očekujem pokretanje važnih projekata te konstantnu komunikaciju s predstavnicima turističkog sektora koji su naš važan partner u kreiranju i provođenju turističke politike, uključujući i promociju. Projekt ‘Hrvatska 365’ je zaživio, a uskoro će krenuti i ostali najavljivani projekti, što ćemo predstaviti javnosti već u listopadu na Danima Hrvatskog turizma u Opatiji.
Što očekujete od tog projekta ‘Hrvatska 365′?
Očekujemo da će se kroz program ‘Hrvatska 365’ destinacije postati prepoznatljive prema ključnim proizvodima koje žele razvijati, a koji nisu samo sunce i more jer upravo u obogaćivanju ponude leži produljenje sezone, a time i povećanje turističke potrošnje. Dakle, krajnji je cilj prepoznatljivost i lakše tržišno pozicioniranje, odnosno jačanje destinacija u pred i posezone. U programu Hrvatska 365 po prvi su puta destinacije formirane bez obzira na administrativne granice, konačno govorimo o kreiranju proizvoda u skladu sa Strategijom razvoja turizma. Pomak kojeg moramo ostvariti ovim projektom biti će utkan i u novi zakon o turističkim zajednicama, za kojeg će javna rasprava biti otvorena ove jeseni. Program će se provoditi u više faza, s početkom primjene već u ovoj posezoni.
Nakon Strategije razvoja turizma usvojenoj prošle godine, pred usvajanjem je i Strateški marketing plan. Hoće li to biti dokument koji će pokrenuti promjene u promociji hrvatskog turizma?
Strateški marketing plana turizma Hrvatske 2014.-2020. je uz Strategiju ključan dokument neophodan za upravljanje turističkim sektorom u narednim godinama. Ovaj strateški dokument donijet će konkretne smjernice za promociju turizma naše zemlje i da, zaista očekujem velike promjene u smislu marketinškog upravljanja i pozicioniranja. Dokument je u finalnoj fazi te ćemo ga javnosti predstaviti na nadolazećim Danima hrvatskog turizma.
Kada će konačno zaživjeti turistički informacijski sustav?
Uz projekt ‘Hrvatska 365’, stvaranja turističkog informacijskog sustava prijave i odjave turista u fokusu je rada jer će omogućiti praćenje turista gotovo u realnom vremenu, s odmakom od najviše 24 sata. Takvo efikasno praćenje turističkih tokova pružit će sustavu turističkih zajednica provođenje aktivne marketinške politike, a javnosti aktualne podatke o kretanju turista. Turističkog informacijskog sustav (TIS) u primjenu bi trebao već 1. siječnja, s time da bi u potpunosti zaživio do 1. lipnja iduće godine.
Ovoga tjedna počele su prijave za Dane hrvatskog turizma u Opatiji. Što nam donosi ovogodišnji turistički skup?
Ove godine skup će se održati u Opatiji, 16. i 17. listopada u Opatiji, kolijevci europskog i hrvatskog turizma koja slavi 170 godina organiziranog turizma. Uz analizu turističke 2014. i najave za 2015., na dvodnevnom skupu po prvi puta će se javnosti predstaviti Strateški marketing plan turizma Hrvatske 2014.-2020. godine. Na rasporedu je i prezentacija programa Hrvatska 365, projekta Turistički informacijski sustav, okrugli stol na temu upravljanja turističkom destinacijom te 14. Hrvatski turistički forum ‘Trendovi i digitalni izazovi u turizmu’. Također, i ove će godine biti održan tradicionalni susret turističkih djelatnika s članovima Vlade RH te dodjela turističkih nagrada pojedincima, predstavnicima turističke industrije i najboljim odredištima.
Uz Ministarstvo turizma, organizatori su Hrvatska gospodarska komore i Hrvatska turistička zajednica, a obrasci za online prijavu objavljene su na nalaze internetskim stranicama svih suorganizatora.
Tekst i fotografija: Rene Karaman