Kako mali kulturno-turistički djelatnici preživljavaju korona-sezonu

Ovo je priča o tome kako su snalažljivi kulturno-turistički djelatnici, kreativni obrtnici i mladi poduzetnici preživjeli izvanrednu turističku korona-sezonu u hodu prilagođavajući svoje poslovanje. U godini u kojoj je imperativ bio opstati, oni su unatoč nizu problema ostali čvrsto stajati na tlu i dovoljno su hrabri poduzimati nove, smjele poslovne pothvate. 

U četvrtak se u Art Parku u Zagrebu okupila ekipa kulturno-turističkih djelatnika koja izlazi iz okvira iznajmljivačkog turizma nudeći istinski doživljaj hrvatske kulturne i prirodne baštine. Vođeni krilaticom da su zajedno jači, upustili su se u proces suradničkog stvaranja održive turističke ponude ne bi li se lakše adaptirali novonastalim otegotnim okolnostima.

Oni su Ana Šerić, autorica umjetničke poslastice BITE ART, Iva Silla, autorica i voditeljica interpretacijskih tura Secret Zagreb, Elizabeta Milanović Glavica, direktorica TZ područja Središnja Podravina i Luka Jakopčić, voditelj platforme za razvoj turizma kulture i doživljaja Culsperience koji je njih i još 40-ak drugih ujedinila u kampanji #izovihstopa s ciljem poticanja domaćeg turista na otkrivanje Lijepe naše.

Njihova je želja aktivirati cijele zajednice i povezati različite struke. Projekt “Šetnja kroz naivu” nastao na inicijativu majstora starih zanata Tihomira Želimorskog, organiziran u suradnji s TZ područja Središnja Podravina cijelo je selo Hlebine pretvorio u izložbeni prostor, prostor istraživanja. Poznat po naivnoj umjetnosti, ovaj projekt je dao priliku svakom stanovniku da predstavi obiteljsku baštinu, vlastita djela ili jednostavno, kolače. A kako kolači mogu povezivati ljude dokazuje BITE ART, tradicionalni hrvatski paprenjak na kojem su oslikana umjetnička djela hrvatskih (i ponekih stranih) umjetnika. Nedavno je predstavljena edicija posvećena Ivanu Večenaju, poznatom hrvatskom naivnom umjetniku, a zahvaljujući jučerašnjem druženju u Art parku, na pomolu su zajedničke aktivnosti BITE ART-a i okupljenih oko “Šetnje kroz naivu”.

Iva Silla, aktivna promotorica interpretacijskih tura na događanju u Art parku pohvalila je ovu inicijativu istaknuvši da je i ona surađivala sa spomenutom Turističkom zajednicom te da je ovo idealna prilika za udruživanje snaga. “Ne želimo se vratiti na stari, masovni turizam neodrživ za prirodu i udaljen od istinskih ljepota. Želimo ljudima približiti prirodu, baštinu, stvarni život. Važno je da cijenimo ljepotu kojom smo okruženi, a da bismo to mogli, moramo osvijestiti koliko je važan doprinos svakog pojedinca. Suradnje poput ove u kampanji #Izovihstopa izvrsna su prilika za pobuđivanje interesa svakog od nas za svoj kvart, grad i državu”, dodala  je.

Culsperience Croatia provodi kampanju #izovihstopa “1000 priča, 300 stranica gušta, 1 zemlja – istraži je!” s ciljem predstavljanja povijesti svakodnevnog života u Hrvata turistima iz Hrvatske kroz povijesno-putopisni vodič “Gladijadori” i povezanu turističku ponudu: muzeje, vođene ture, konobe i restorane, prirodne atrakcije, kuće za odmor i originalne hrvatske suvenire i proizvode.

Više informacija na stranici Culsperience Croatia.

Sandra Šimundić