Održana slovensko-hrvatska poslovna radionica u Zagrebu

Slovenska turistična organizacija (STO) te brojni hotelijeri i ostali važni turistički subjekti, u samom su središtu Zagreba, u  hotelu Dubrovnik, predstavili svoju aktualnu turističku ponudu kao i planove za daljnji razvoj koji, kako su istaknuli, ostaje na trasi održivog i zelenog.

Livija Kovač Kostantinovič (STO) te Bernard Šrajner, opunomoćeni ministar iz veleposlanstva Republike Slovenije izrazili su veliko  zadovoljstvo i zahvalnost Andreji Milas iz portala Relaxino, zbog organizacije dolaska slovenskih turističkih subjekata  na poslovnu radionicu, u okviru koje su se, nakon dvije godine,  ponovno imali priliku susresti s kolegama iz brojnih hrvatskih turističkih agencija.

2020. godinu će i slovenski turistički djelatnici pamtiti kao tešku, ali turistički bonovi ipak su omogućili ostvarivanje pozitivnih rezultata te Slovence koji su ih maksimalno koristili, motivirali da upoznaju turističke destinacije i istraže ponudu u svojoj državi.

Za nadolazeću ski sezonu vlada veliki interes domaćih i stranih gostiju, a u planovima za novu turističku godinu Slovenci se ponovno intenzivnije okreću gostima iz inozemstva. Hrvatskim gostima će se posebno obraćati u marketinškim  kampanjama, budući da su rezultati iz 2019. godine ukazivali na rast interesa za slovenske destinacije, u svim periodima godine, ali i za različite  ponude, od ski aranžmana do vikend wellnessa.

Dan nakon što su hrvatski predsjednik, Zoran Milanović te slovenski predsjednik, Borut Pahor, prilikom  otkrivanja bisti Ljudevita Gaja u Ljubljani te Franca Prešerena u Zagrebu poslali poruke o važnosti prijateljstva između dvije susjedne zemlje, organizacija ove radionice kojoj je cilj povezati turističke subjekte, poslala je poruku važnosti poslovne suradnje. Ona je važna i u nastupu prema trećim zemljama, osobito prema dalekim tržištima koja će u trenutku otvorenja ponovno otkrivati ovaj naš mali dio Europe i naše dvije različitostima bogate i poviješću  povezane zemlje. 

Gastronomija je važan dio slovenske turističke ponude pa je ove godine osmišljena nova kategorija održivog certificiranja za ugostitelje – Slovenia Green Cuisine.

Tu prestižnu oznaku zasad ima samo 30 objekata, iako među ugostiteljima za nju vlada veliki interes. Međutim, kako bi ju dobili, moraju ispuniti čak stotinjak kriterija te su podvrgnuti brojnim kontrolama kako bi se taj znak doista profilirao kao garancija kvalitete ponude.

U okviru poslovne radionice predstavile su se i dvije slovenske vinarije, Jeruzalem Ormož i Klet Krško, a uzvanike su ukusnim poprtnikom – tradicionalnim božićnim kruhom, koji se nalazi u registru nematerijalne baštine, počastile gošće iz Posavja koje čuvaju gastro tradiciju tog slovenskog kraja.

Sudionici poslovne radionice: Sava hoteli, Terme Olimia, Thermana Laško, Rimske Terme, Rogaška Slatina, Boutique hotel Atlantida, Kštm Sevnica, Ktrc Radeče, Grad Bled, Alpinia hoteli Bohinj, Hit Alpinea Kranjska gora, Hoteli i casina Hit Nova Gorica, Pohorje Village, Terme i skijalište Cerkno, Terme Snovik, Rogla i Terme Zreče te  Postojnska jama izrazili su zadovoljstvo susretom s hrvatskim kolegama i najavili svoj dolazak u Zagreb na već tradicionalno okupljanje u prosincu kako bi proslavili kraj još jedne poslovne godine koja će unatoč zahtjevnom vremenu, zahvaljujući velikom trudu i radu turističkih djelatnika, ipak donijeti dobre poslovne rezultate.

Vlatka Vužić

Fotografija: Rene Karaman