Beč se zalaže za sigurniji kamionski promet

Radi sigurnosti pješaka i biciklista svi će kamioni iznad 7,5 tona ubuduće morati imati „asistente“ za skretanje

Grad Beč uskoro namjerava donijeti novu uredbu o obaveznoj ugradnji sustava za pomoć pri skretanju za sve kamione teže od 7,5 tona. Zabrana vožnje bez takozvanog „asistenta“ za skretanje odnosit će se na područje grada, a trebala bi stupiti na snagu krajem travnja. Njome će se propisati i kako bi taj sustav trebao izgledati pa će tako uz uobičajenu kombinaciju kamere i zaslona trebati imati i opciju emitiranja svjetlosnih i zvučnih signala.

U ovom je trenutku za dobrovoljno opremanje kamiona takvim sustavom moguće dobiti financijsku potporu u visini od najviše 900 eura. Troškovi ugradnje iznose približno 3.000 eura, a dosad je tako opremljeno 185 vozila. Razdoblje prilagodbe trajat će do 1. siječnja 2021., kada će prekršitelje početi kažnjavati bečka policija koja će određivati i visinu same kazne. Kontrolirat će se cjelokupno područje grada, izuzevši kamione na autocesti. Naime, statistika je pokazala da se najveći broj teških prometnih nesreća kao i onih sa smrtnim ishodom događa u gradu prilikom skretanja kamiona udesno.

Bečka dogradonačelnica i članica gradskog poglavarstva za promet, Birgit Hebein, izjavila je da je o nacrtu spomenute uredbe obaviještena i Europska komisija. Važnost ovih sustava pomoći pri skretanju prepoznala je, naime, i Europska unija koja je propisala njihovu obaveznu ugradnju u teretna motorna vozila, a ta će se obveza primjenjivati na sve nove tipove vozila od 2022. i sva novoregistrirana vozila od 2024. godine.

Treba napomenuti da bečkom uredbom nisu obuhvaćeni autobusi, čiji veći prozori i prozirna vrata omogućuju bolju prometnu vidljivost, kao ni izvanredan prijevoz koji se smatra dobro osiguranim. Međutim, ona će se primjenjivati na vozila gradskog poduzeća za zbrinjavanje otpada (MA 48) koje trenutno testira čak devet različitih sustava koji bi mogli ući u upotrebu.

Raspravu o ovoj temi u Beču je pokrenuo slučaj iz siječnja 2019. kada je vozač kamiona prilikom skretanja udesno pregazio devetogodišnjeg dječaka na putu prema školi koji je pritom smrtno stradao. Nakon toga, uslijedila je peticija roditelja za obavezno opremanje kamiona takvim sustavima kao i široka politička rasprava. Prometni stručnjaci ističu da se ugradnjom „asistenata“ za skretanje broj takvih nesreća može smanjiti i do 40 %.

EurocommPR

fotografija: © Reinhard Holl