Istraživanje koje je proveo Booking.com, globalni lider u povezivanju putnika s najnevjerojatnijim smještajnim objektima na svijetu, otkriva puno interesantnih činjenica o iskustvima putnika iz Hrvatske na njihovim prvim putovanjima. Bilo da putuju po prvi puta u životu ili na neku novu, nikad posjećenu destinaciju, ili da putuju na drugačiji način od uobičajenog ili odsjedaju u neobičnom smještaju – svi se sjećaju svojeg prvog putovanja. Booking.com proveo je istraživanje u kojem je pronašao odgovore na pitanja o tome kad su putnici iz Hrvatske prvi puta išli na put, što najviše pamte na tim prvim putovanjima, s kime vole putovati i što preporučuju onima koji će tek krenuti na putovanja.
Najveći postotak ispitanika (40%) počeli su putovati kad su imali manje od 10 godina, većina je imala svoje prvo iskustvo s putovanjima u adolescentskoj dobi (42%), a samo 1% ispitanika doživjelo je iskustvo prvog putovanja tek nakon 30-te godine života. Čak 70% ispitanika iz Hrvatske prvo putovanje proveli su unutar svoje domovine. Najveći postotak ispitanika izjavilo je da su najsretniji kada putuju s partnerom (45%) ili s obitelji (42%), ali bilo je i onih ispitanika koji vole putovati sami jer se tada osjećaju slobodno (26%). Četvrtina ispitanika (25%) preferira putovati na lokacije koje su već posjetili, a većina (80%) ispitanika želi otkriti nove i zanimljive stvari o lokacijama koje su već posjetili.
S obzirom na to da je većina ispitanika počela putovati u veoma ranoj dobi, zanimljivo je saznati koje su im uspomene s tih putovanja najtrajnije i najdraže. 58% ispitanika sjeća se svog prvog putovanja jasnije i bolje nego prvog dana škole. Rezultati istraživanja pokazuju da ispitanici iz Hrvatske svoje prvo putovanje pamte više nego što pamte događaje poput dana kad su upoznali novog prijatelja (66%) ili kad su dobili prvog kućnog ljubimca (55%). Unatoč tome, većina ispitanika smatra da je preseljenje u novi dom (72%) i prvi poljubac (75%) više uzbudljiv od iskustva prvog putovanja. Stvari koje ispitanike podsjećaju na putovanje i bude lijepe uspomene su foto albumi (76%), suveniri (67%) i planovi grada kojeg su posjetili (17%). Što se tiče najljepših i najdugotrajnijih iskustava koja su putnici iz Hrvatske doživjeli na prvim putovanjima, provođenje kvalitetnog vremena s prijateljima ili obitelji (51%), samo putovanje (51%), smještaj (40%), neobični mirisi, zvukovi i vidici (39%) i upoznavanje novih ljudi (34%) su ono što iskustvo na putovanju čini savršenim. Ispitanici cijene vrijeme koje provode s onima do kojih im je stalo jer 48% njih tvrdi da im je to jedna od najdražih stvari koje dožive prilikom putovanja.
Društvene online platforme omogućile su putnicima da lako komuniciraju o svojem putovanju. Recenzije o uslugama ili interakcija s putničkim brendovima, dijeljenje fotografija i iskustava s putovanja s prijateljima i mnoge druge stvari ono su što planiranje putovanja i samo putovanje čini drugačijim nego prije. Ispitanici iz Hrvatske, za razliku od prosjeka, koristit će društvene mreže kako bi unaprijed istražili sve detalje vezane uz putovanje (50% naspram prosjeka ostatka ispitanika globalnog istraživanja – 40%). Korištenje društvenih mreža prilikom planiranja putovanja najviše se prakticira u Tajlandu (75%), a najmanje u Nizozemskoj i Danskoj (17%).
Svatko bi trebao otputovati s vremena na vrijeme pa makar i na nekoliko dana. Putovanja nas opuštaju ili uzbuđuju ovisno o tome u kakvu smo se pustolovinu odlučili zaputiti. Putovanja nam šire perspektivu i kreiraju nove uspomene koje ćemo pamtiti cijeli život. Savjeti koje putnici iz Hrvatske daju onima koji prvi puta kreću na putovanje su opuštanje i uživanje u svakoj minuti (51%), isprobavanje lokalne hrane (31%) te obavezno nošenje putovnice sa sobom (28%). Kako bi se osjećali ugodno i sigurno prilikom putovanja ispitanici iz Hrvatske savjetuju organiziranje smještaja prije samog putovanja (21%) kao i pregled broja pozitivnih ocjena smještaja ili prijevoznika na online platformama (30%) te unajmljivanje lokalnog turističkog vodiča na odredištu (21%).
Putovanjem otkrivamo druge kulture i povezujemo se s novim ljudima, pauziramo svakodnevnu rutinu, mijenjamo navike, dobivamo priliku za opuštanje, ali i za edukaciju o raznim lokacijama i njihovoj povijesti. I stoga, spakirajte svoje kofere i uživajte. Svijet čeka da ga otkrijete.
PR: dialog