Direktori prvog dojma slave svoj dan!

DAN RECEPCIONERA !

Na današnji dan 1991. godine, Jennifer Alexander pokrenula je inicijativu za proslavu Međunarodnog dana recepcionera, a danas se slavi diljem svijeta s ciljem da ukaže na važnost uloge koju recepcioneri imaju u hotelu. I hotel Le Méridien Lav Split pridružuje se slavlju naglašavajući nezamjenjivost svojih djelatnika koji svakodnevno s osmijehom dočekuju goste. Mnogi ih nazivaju „direktorima prvog dojma“, recepcioneri su prve osobe s kojima gosti komuniciraju kad dođu u hotele, wellness centre ili ordinacije, ogledalo su tvrtke i zato je izuzetno važno da ne propuste tu „jednu priliku koju imaju za ostavljanje prvog dojma“. Organiziranost, komunikativnost, ljubaznost, snalažljivost, odgovornost i poznavanje nekoliko stranih jezika samo su neke od vještina kojima vladaju ovi superheroji.

Pa ipak, često se posao recepcionera ne doživljava dovoljno ozbiljno pa je pokrenut ovaj međunarodni dan kako bi se skrenula pažnja na važnost i slojevitost posla koji obavljaju. Iako ne postoji službeni podatak o počecima profesije, prema nekim izvorima ona datira od davne 1900. godine, s time da su žene tad imale prednost nad muškarcima kad je riječ o uspjehu u ovoj struci. Smatralo se da bolje komuniciraju s drugim ženama i djecom koje posjećuju hotele pa je upravo je ovaj posao otvorio vrata pravima žena u društvu. Početkom prošlog su stoljeća, naime, žene isključivo brinule o kućanstvu i djeci te je upravo karijera recepcionera bila prva u kojoj su žene imale bolju startnu poziciju u odnosu na muškarce.

U početku recepcionist nije imao puno dužnosti osim pozdravljanja gostiju, ali u posljednjih 20 godina obujam posla se itekako povećao. Danas su zaduženi za internu i eksternu komunikaciju, moraju posjedovati osnovna znanja rada na kompjuteru, znati odgovoriti na zahtjeve gostiju koji znaju biti na granici one „vjerovali ili ne“, biti u tijeku s turističkim trendovima i događanjima, znati se nositi sa stresom, moći obavljati više zadataka istovremeno, ponekad čak i na više jezika i još mnogo toga. I iako se pokušava utjecati na jaču pojavnost i razvoj virtualnog recepcionera, ovaj tradicionalni oblik zasigurno nikad neće nestati jer je osobna interakcija i ljudski kontakt nezamjenjiv.

Ovo je zanimanje privuklo i pažnju popularne kulture pa je o recepcionerima snimljeno i nekoliko filmova, među kojima se ističu Četiri sobe i Grand Budapest Hotel, koji je osvojio čak četiri nagrade Oscar.

PR