Flaširana voda s blagim rastom popularnosti

Na pitanje piju li češće vodu iz slavine ili flaširanu vodu, ukupno je 86% ispitanika odgovorilo da češće piju vodu iz slavine. Kupovnu, flaširanu vodu kupuje 14% građana te je njihov udio u malom porastu od 2% u odnosu na lani

Voda je neophodan sastojak života, a dovoljan unos tekućine ključan je za zdrav život. Zbog toga smo i ove godine proveli istraživanje o konzumaciji vode te ispitanicima ponovili pet glavnih pitanja i usporedili dobivene odgovore s prošlogodišnjima kako bismo uvidjeli ima li kakvih promjena u ponašanju domaćih potrošača.

Kada je riječ o tome koliko čaša vode dnevno popiju nekih drastičnih odstupanja između dvije referentne godine nema. Da popiju više od pet čaša vode dnevno tako je navelo 43% hrvatskih građana, što je za 5% manje nego lani. Tri do četiri čaše vode dnevno pije 34% građana (lani 33%), dvije do tri čaše njih 15% (lani 12%), a barem jednu čašu popije 8% građana (lani 7%).

Na pitanje piju li češće vodu iz slavine ili flaširanu vodu, ukupno je 86% ispitanika odgovorilo da češće piju vodu iz slavine (lani ih je bilo 88%). Kupovnu, flaširanu vodu prema tome kupuje 14% građana te je njihov udio u malom porastu od 2% u odnosu na lani.

Zanimljivo je bilo vidjeti i koliko često građani piju flaširanu vodu pa je tako njih 13% izjavilo da je piju svakodnevno, dok je nekoliko puta tjedno konzumira dodatnih 15% građana. Daljnjih 13% vodu iz boce pije jednom tjedno, a slijede odgovori nekoliko puta mjesečno s 22% i nekoliko puta godišnje s 21% udjela. Da ne kupuju niti konzumiraju flaširanu vodu navodi 16% ispitanih građana. Rezultati su pritom vrlo slični dobivenima u prošlogodišnjem istraživanju.

Negazirana voda je pritom s 51% građana koji je kupuju odnosno konzumiraju popularnija od gazirane flaširane vode koja je izbor za 34% građana u 2023. godini. Aromatiziranu vodu pak preferira 15% hrvatskih građana.

Nije bilo nekih značajnih razlika u odgovorima niti na posljednje pitanje iz naše ankete pa je tako ukupno 73% građana izjavilo da smatraju kako kupovna voda nije zdravija odnosno kvalitetnija od vode iz slavine (lani ih je bilo 74%), dok je preostala četvrtina odnosno njih 27% mišljenja da je flaširana voda bolja od one iz pipe.

Istraživanje su tijekom travnja 2023. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Ja trgovac