Građani sve više štede na impulsnim proizvodima   

Da su primorani štedjeti i da sada kupuju manje impulsnih proizvoda ističe čak 70,3% konzumenata, što najjasnije govori o trenutnoj potrošačkoj klimi

Odlazak u nabavku namirnica oduvijek je predstavljao i emotivno iskustvo, a to se na poseban način očituje u impulsnoj kupnji koja zauzima važno mjesto u našoj potrošačkoj košarici. U impulsne ubrajamo one proizvode koji se nalaze obično uz blagajnu ili su na drugim mjestima posebno izloženi u prodajnom prostoru.

Prema nalazima našeg istraživanja, takve proizvode kupuje četiri od deset hrvatskih potrošača, njih 41,7%.

Žvakaće gume su najpopularnije jer ovu kategoriju najčešće kupuje 46,6% konzumenata impulsnih proizvoda, a potom slijede čokoladice koje kupuje trećina konzumenata (32,2%). Ove dvije kategorije drže apsolutnu većinu kada je riječ o popularnosti impulsnih proizvoda jer kombinirano imaju gotovo 80% udjela. Daleko iza kao najčešći izbor dolaze bomboni (8,9%), vlažne maramice (6,7%), slane grickalice (3,1%), prezervativi (1,7%) te kava iz aparata (0,8%).

Supermarketi/hipermarketi najčešća su mjesta gdje se kupuju impulsni proizvodi jer kategoriju u ovim formatima kupuje 77,2% konzumenata, a daleko iza dolaze lokalne kvartovske trgovine s 11,7% udjela. Nadalje, u drogerijama impulsne proizvode kupuje njih 4,9%, na kiosku 3,4%, a na benzinskoj crpki 2,8% konzumenata kategorije.

Ispitanicima smo postavili i sljedeće pitanje: Jesu li poskupljenja namirnica utjecala na vašu impulsnu kupnju tj. kupnju proizvoda koje niste planirali kupiti, ali su vam privukli pažnju na prodajnom mjestu? Da su primorani štedjeti i da sada kupuju manje impulsnih proizvoda ističe čak 70,3% konzumenata, što najjasnije govori o trenutnoj potrošačkoj klimi.

Kako se impulsni proizvodi često nude kao dodatna prodaja od strane prodavača (npr. na benzinskoj crpki nakon točenja goriva) pitali smo ispitanike što misle o toj prodajnoj strategiji. Da vole kada im se nude proizvodi na akciji pritom je izjavilo 47,3% konzumenata kategorije, dok nešto veća polovica od 52,7% ističe kako ne vole kada ih se gnjavi s takvim akcijama.        

Istraživanje su tijekom rujna 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Ja trgovac