U srijedu, 19. kolovoza, počinje distribucija IKEA kataloga na više od 650.000 kućanstava u Zagrebu i okolici te na nova područja: Osijek, Slavonski Brod, Čakovec, Bjelovar, Koprivnicu i Rijeku. Sva kućanstva dobit će katalog najkasnije do 6. rujna. Digitalna verzija ovogodišnjeg IKEA kataloga, koji slavi uživanje u svakodnevnim aktivnostima u kuhinji i oko nje, bit će dostupna na internetskoj stranici IKEA.hr i mobilnoj aplikaciji od utorka 18. kolovoza, a u robnoj kući od 1. rujna.
IKEA katalog 2016. fokusira se na kuhinju koja je nekad bila namijenjena isključivo pripremi hrane, a danas se u njoj družimo i zabavljamo s obitelji i prijateljima, pomažemo djeci pisati domaću zadaću, bavimo se hobijima i slavimo posebne trenutke u našim životima. Kao i svake godine, IKEA katalog sadrži mnoštvo novih proizvoda, inspirativnih ideja i funkcionalnih rješenja za uređenje svih prostorija u domu, ali i pokazuje kako male stvari u našem domu mogu učiniti veliku razliku u svakodnevnom životu.
‘Iz istraživanja i posjeta domovima koje provodimo svake godine znamo da ljudi vole provoditi vrijeme u kuhinji i oko nje te da, kada je ona uređena i funkcionalna, imamo više vremena i energije posvetiti se uživanju u malim stvari koje su bitne. Ovogodišnji IKEA katalog zato nudi rješenja za veliki broj aktivnosti – od uzgoja biljaka, kuhanja i posluživanja, do čuvanja hrane’, pojasnio je ovogodišnju temu kataloga Georg Platzer, voditelj robne kuće IKEA Zagreb dodavši: ‘IKEA katalog jedno je od najviše distribuiranih tiskanih izdanja na svijetu, a osobito nas raduje što služi kao inspiracija za uređenje doma približno milijardi ljudi diljem svijeta.’
Na 328 stranica, ovogodišnji IKEA katalog čitateljima nudi oko 2.000 proizvoda i rješenja za uređenje doma. Uz hrvatski, IKEA katalog tiska se još na 33 svjetska jezika i distribuira u 49 zemalja. Cijeli proizvodni lanac IKEA kataloga nosi FSC certifikat što znači da se od šume do tiska može pratiti sljedivost i garancija je odgovornog upravljanja šumama. Katalog se za sve zemlje priprema u Almhultu u Švedskoj, a od prvog koncepta do samoga tiska potrebno je otprilike 10 mjeseci.
IKEA katalog dolazi i u obliku aplikacije koja, koristeći tehnologiju proširene stvarnosti, omogućuje smještanje više od 400 proizvoda u domove korisnika. Aplikacija nudi i opciju ‘Uđi u sobu’ koja korisnike vodi u obilazak dvaju IKEA izložbenih prostora, više od 50 kratkih filmova, inspirativne fotografije i 360° preglede.
Kircek iz Ljubeščice novi hrvatski dobavljač
Na predstavljanu novog IKEA kataloga potvrđena je suradnja s novim hrvatskim dobavljačem – tvrtkom Kircek iz Ljubeščice nedaleko Varaždina, koja će za tvrtku IKEA proizvoditi kuhinjske radne ploče HAMMARP od punog drveta hrastovine u dvije veličine. Proizvod će se izvozit u europske robne kuće IKEA, a Kircekovi proizvodi prodavat će se i u zagrebačkoj robnoj kući. Planirana je proizvodnja 20.000 radnih ploča HAMMARP, a prve isporuke kreću u rujnu 2015.
‘Kao što smo i najavljivali, otvorenjem robne kuće u Zagrebu otvorile su se i mogućnosti za dobavljače iz Hrvatske i cijele regije. Izrazito smo zadovoljni što smo, uz virovitički Tvin, našli još jednog uspješnog partnera u Hrvatskoj. Kircek ima polustoljetnu tradiciju, konkurentnost i specijalizaciju u proizvodnji masivnih drvenih ploča i zadovoljili su sve uvjete IKEA standarda IWAY. Otvoreni su za mogući porast proizvodnje u budućnosti te posjeduju FSC certifikat koji jamči da koriste drvo iz šuma kojima se gospodari prema strogim ekološkim, socijalnim i ekonomskim standardima’, naglasio je Igor Štefanac, regionalni PR menadžer u IKEA SEE.
Istraživanje Life at home
Uz novi IKEA katalog, predstavljeno je i globalno IKEA istraživanje o navikama u kuhinji i oko nje u koje je uključen i Zagreb s okolicom (uzorak za Zagreb i okolicu je 1.000 ispitanika). Istraživanje je pokazalo kako 81% stanovnika Zagreba i okolice jako voli jesti, 57% kuhati, 74% ih se osjeća jako samouvjereno kuhajući kod kuće, a 40% ih kuha svaki dan. Stanovnici Zagreba i okolice, uz one u Šangaju, najmanje jedu istu hranu za doručak svaki dan. Njih 38% jede istu hranu, dok je prosjek za sve gradove 52%. Također, 76% Zagrepčana uživa kušati nove vrste hrane – jedino stanovnici Šangaja to vole više (78%). Prosjek svih gradova jest 68%. Isti postotak, njih 76%, još češće bi voljelo kušati novu vrstu hrane, što je više od stanovnika svih gradova obuhvaćenih istraživanjem, a prosjek za sve gradove iznosi 59%.
Više od polovice Zagrepčana jede u kuhinji dok njih 17% nikad ne jede u kuhinji ili blagovaonici, što je manje od stanovnika svih gradova obuhvaćenih istraživanjem. Gotovo 50% ispitanika iz Zagreba želi češće jesti u društvu u čemu također prednjače u odnosu na ostale gradove obuhvaćene istraživanjem. S druge strane, 37% stanovnika glavnoga grada Hrvatske naručuje hranu barem jednom tjedno, što je najrjeđe u usporedbi s drugim gradovima, a 35% će reći da određenu vrstu hrane ne voli jesti, premda ju nikada nije probalo.
Prva godina rada u brojkama
U protekloj poslovnoj godini (rujan 2014. – kolovoz 2015.) robnu kuću je posjetilo 1.860.000 građana. Najviše, oko 65% posjetitelja čine stanovnici Zagreba i Zagrebačke županije, a oko 9% strani državljani (4% Slovenije, 2,5% BiH, 2,5% Srbije). Program lojalnosti IKEA FAMILY trenutno broji 132.600 članova, što je znatno više od očekivanih 60.000 članova u prvoj godini.
Što se tiče asortimana, tijekom prve godine rada prodano je 12.000 madraca koji bi, naslagani jedni na druge, bili visine 10 Eiffelovih tornjeva. Broj prodanih čaša mogao bi primiti 174.000 litara tekućine. Prodanih 320.000 ručnika približno je jednako ukupnom broju stanovnika Splita i Rijeke. Tijekom prve godine rada u robnoj kući IKEA prodano je 3.000 kompletnih kuhinja, što znači da je svaki dan 12 domova dobilo novu IKEA kuhinju. U robnoj kući IKEA u prvoj godini rada prodano je 180.000 LED rasvjetnih tijela.
IKEA internetska stranica broji 3.327.000 posjetitelja, a facebook stranica više od 135.000 fanova. Kontakt centar Službe za kupce zaprimio je 37.500 poziva.
Ukupno je prodano 544.450 hot dogova. Kada bi ih poredali jednog za drugim, stvorili bi dužinu od 65,33 kilometara, koliko iznosi udaljenost od Zagreba do Varaždina. Ukupno je prodano 12.100 kilograma pick&mix slatkiša, što je težina jednaka težini dvjema praznim cisternama. Prodano je 2.960.700 poznatih švedskih mesnih okruglica, ukupne težine 59.215 kg, što je više od težine aviona Airbus A318 koji prazan teži 39.500 kg.
Tijekom prve godine rada u robnoj kući IKEA Zagreb, 23.865 djece igralo se u igraonici Smaland, što je više od polovice broja djece koji pohađaju vrtić u Zagrebu.
Blagajne u robnoj kući IKEA izdale su 850 km računa, što je jednako udaljenosti od Zagreba do Bukurešta. U prvoj je godini istovareno više od 1.550 kamiona koji bi, kada bi se poredali jedan za drugim, stvorili red dugačak 26 km od IKEA robne kuće do jankomirskog mosta.
Kupci u Hrvatskoj doprinijeli su prikupljanju sredstava u kampanji ‘Plišane igračke za obrazovanje’. Tijekom trajanja kampanje prodano je ukupno 40.343 igračaka i knjiga čime je prikupljeno 40.343 eura za obrazovanje djece u siromašnim zemljama. U sklopu kampanje ‘Za svjetliju budućnost izbjeglica’ prodano je ukupno 30.000 LEDARE proizvoda čime je prikupljeno 30.000 eura za najugroženije skupine ljudi. IKEA je donirala i 510 kuhinja stanovnicima pogođenim poplavama za njihove nove domove u Gunji.
Novosti u robnoj kući IKEA Zagreb
U skladu s globalnom strategijom održivosti tvrtke IKEA People & Planet Positive, na krov zagrebačke robne kuća implementirano je 1300 fotonaponskih panela, svaki električne snage 250 W. To znači kako robna kuća IKEA Zagreb proizvodi 10% vlastite električne energije, a u ljetnim mjesecima ta brojka se penje i do 20%. Od otvorenja reciklirano je 900 tona otpada, odnosno 94% ukupno proizvedenog otpada.
Od 17. kolovoza posjetitelji robne kuće IKEA Zagreb imaju više vremena za opušteno uživanje u kupovini s obzirom da je radno vrijeme od ponedjeljka do subote produženo za jedan sat, tako da posjetitelji robnu kuću mogu posjetiti od 10 do 21 sat (radno vrijeme nedjeljom je nepromijenjeno: 10 do 18 sati).
P. R.