U organizaciji AZRRI-ja (Agencije za ruralni razvoj Istre) u Šišanu je predstavljena nova linija proizvoda pod nazivom Istrijana.
Riječ je o prehrambenim proizvodima duboko ukorijenjenim u istarskoj tradiciji koje AZRRI proizvodi u suradnji s istarskim poljoprivrednicima. Istrijana proizvodi ističu se kvalitetom, posebnošću okusa i primamljivom ambalažom. Prvi proizvodi koji nose naziv Istrijana su proizvodi od mesa istarskog goveda i istarskog magarca. Do kraja godine naziv Istrijana ponijet će maslinovo ulje i proizvodi od istarske ovce.
Na svečanoj promociji u prisustvu brojnih uzvanika iz županije i lokalne samouprave, privatnih poduzetnika, predstavnika udruga proizvođača i drugih gostiju, predstavljena je javnosti Istrijana, novi brend istarskih prehrambenih proizvoda. Tom prigodom, istarski župan Valter Flego obratio se prisutnima s nekoliko riječi, a direktor AZRRI-ja Gracijano Prekalj objasnio je koji su napori, znanja i ulaganja doveli do realizacije ovog brenda.
‘Istrijana je brend koji okuplja prehrambene proizvode od istarskih biljnih i životinjskih vrsta, a proizvode se u suradnji s istarskim poljoprivrednim proizvođačima. Na taj način štite se biljne i životinjske vrste od iznimnog značaja za istarski kraj i razvija se ruralno područje Istre’, izjavio je mr.sc. Graciano Prekalj, direktor AZRRI-ja.
Pobliže o karakteristikama proizvoda brenda Istrijana objasnila je Nataša Glišić Firšt, voditeljica Tržišnih programa AZRRI-ja. ‘Brend Istrijana promiče jedinstveno i raznoliko istarsko kulturno nasljeđe kroz izvrsne autohtone proizvode sa svrhom gospodarskog razvoja Istre i očuvanja istarske tradicije. Naš cilj je pozicioniranje brenda Istrijana kao lidera elitnih autohotnih proizvoda ruralne Istre na nivou regije, Hrvatske i šire’, istaknula je pri tome Glišić Firšt.
Proizvođač Istrijana proizvoda je AZRRI – Agencija za ruralni razvoj Istre sa sjedištem u Pazinu. Misija ove agencije je gospodarski razvoj ruralnog područja Istre aktivnim podržavanjem lokalnog stanovništva u bavljenju poljoprivredno-prerađivačkih i agroturističkih djelatnosti kroz edukaciju i poticanje poduzetništva. Revitalizacijom autohtonih pasmina Istre i kombiniranjem tradicionalnih istarskih okusa i začina s onim suvremenim, stvorena je Istrijana – brend koji ujedinjuje tradicionalne i moderne vrijednosti. Za vizualni identitet proizvoda i naziv Istrijane, pobrinuo se dizajnerski tim iz agencije Studio Sonda. U ime Sonde, Jelena Šimunović pojasnila je kako je proizašla ideja za dizajn i koje su važne karakteristike istaknute ovim vizualnim konceptom.
Znak Istrijane je zaštićen pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo. Istrijana proizvodi proizvode se u skladu s AZRRI-jevom recepturom. U realizaciji Istrijana proizvoda, suradnja je moguća samo s proizvođačima s visokim standardima proizvodnje i istarskim proizvodima iznad prosječne kvalitete. Od poljoprivrednih proizvođača, AZRRI surađuje s uzgajivačima autohtonih životinjskih pasmina, maslinarima i proizvođačima ostalih prehrambenih proizvoda koje savjetuje i po potrebi educira.Nakon prezentacije, uslijedilo je otkrivanje cijele palete proizvoda koji su se mogli pogledati, fotografirati i snimati. Proizvodi Istrijane moglo se i degustirati te upoznati njihove originalne i nezaboravne mirise i okuse.