Namazi – Za doručak, brzi obrok i palačinke

Najčešća prilika za konzumaciju namaza je doručak (56,8%), dok je značajno manjem udjelu konzumenata namaza najčešća prilika brzi obrok (23,9%). Nadalje, svaki osmi konzument namaze konzumira najčešće uz palačinke (12,6%)

Da su namazi iznimno popularni među hrvatskim potrošačima pokazalo je i ovo naše istraživanje, a to najzornije potvrđuje podatak da čak 99,4% naših građana konzumira ove proizvode. Svakodnevno ih konzumira 14,8% građana, dok 39,4% njih namaze konzumira nekoliko puta tjedno, a 22,7% barem jednom tjedno.

Konzumenti namaza najčešće konzumiraju uglavnom mliječne namaze (njih 35,2%) i paštetu (32,3%), dok su džemovi, marmelade i pekmezi (18,2%) te čokoladni namazi (13,2%) prvi izbor za nešto manji broj građana. 

S druge strane, uz palačinke konzumenti namaza najviše vole jesti slatke namaze i to podjednako džem, marmeladu ili pekmez (47,3%) i čokoladni namaz (45,1%).

Najčešća prilika za konzumaciju namaza je doručak (56,8%), dok je značajno manjem udjelu konzumenata namaza najčešća prilika brzi obrok (23,9%). Nadalje, svaki osmi konzument namaze konzumira najčešće uz palačinke (12,6%). Zanimljivo je da većina konzumenata namaza (60,3%) ne priprema vlastite namaze, dok njih 39,7% ipak priprema ove proizvode u kućnoj radinosti.

Istraživanje su tijekom lipnja 2020. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Marija Brkanić Kulenović, Ja trgovac