Nerazumijevanje i kašnjenje u donošenju mjera, turističke agencije dovelo na rub propasti i pod veliki upitnik stavilo ovogodišnju turističku sezonu

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA)  je od Vlade RH  zatražila žurno donošenje odluke o produženju mjera za očuvanje radnih mjesta i nadoknadi fiksnih troškova za turističke agencije koje je pandemije dovela na rub propasti.

 “ Ni sam više ne znam koji je ovo zahtjev po redu upućen prema Vladi sa zamolbom za pomoć i potporu u rješavanju posljedica globalne krize koja nas je zadesila. Kao i svi ranije, i ovaj ima samo jedan cilj – opstanak turističkih agencija. Bezbroj puta smo pozivani na razumijevanje situacije i s neizvjesnošću u zadnji tren saznavali hoćemo li moći zadržati zaposlenike i sljedećih mjesec dva ili ćemo im se morati zahvaliti na suradnji. Kako naše razumijevanje nije dovelo do bumerang efekta i vratilo nam se na isti način, dovedeni smo u situaciju da je krajnje ugrožen opstanak većine turističkih agencija u Republici Hrvatskoj“, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Prema podacima Porezne uprave i Državnog zavoda za statistiku prosječan pad u djelatnosti turističkih agencija kontinuirano je tijekom 2020. godine bio iznad 85 posto. Ovi zaista poražavajući rezultati imaju još veću težinu ako se u obzir uzme i činjenica kako se uglavnom radi o malim i srednjim obiteljskim tvrtkama koje su, kako bi osigurale likvidnost poslovanja, između ostalog, prodavale i vlastitu imovinu.

U zemlji koja u tolikoj mjeri ovisi o turizmu nedopustivo je da na pragu turističke sezone od koje imamo velika očekivanja i od koje ovisi toliko toga, turistička industrija preživljava iz dana u dan i nada se čudu. Kao da to nije i više nego dovoljno, dodatno situaciju pogoršava nerazumijevanje pružatelja usluga, posebice javnih ustanova i institucija, koje unatoč preporukama nadležnih ministarstava, u zadnji čas povećavaju cijene svojih usluga u situaciji kad ćemo se boriti za svakog gosta. Krajnji je čas da svi relevantni dionici shvate ozbiljnost situacije i omoguće nam ključne preduvjete kako bismo se mogli posvetiti onome što najbolje znamo – kreiranju turističkih proizvoda za odmor za pamćenje. U suprotnom, u vjetar će otići sve promotivne kampanje i slogani jer nećemo zaštiti ono najvažnije, čovjeka koji je, kako se volimo dičiti, ključ uspjeha u turizmu “, zaključuje Fain.

UHPA