- Organski rast dosegao je 8,7 %, i to uz povećanje cijena od 9,5 % i realni interni rast (RIG) od –0,8 %. Rast je bio raširen u svim geografskim područjima i kategorijama.
- Ukupna prodaja porasla je za 1,6 %, i to na 46,3 milijarde CHF, a u istom razdoblju (prvih 6 mjeseci) 2022. iznosila je 45,6 milijarde CHF. Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 6,7 %. Neto nabave imale su negativan učinak od 0,4 %.
- Osnovna marža operativne dobiti (UTOP) iznosila je 17,1 % te se povećala za 20 baznih bodova na izvještajnoj osnovi, kao i 30 baznih bodova u stalnoj valuti. Marža operativne dobiti (TOP) povećala se za 120 baznih bodova (na 15,9 % na izvještajnoj osnovi), što odražava jednokratne stavke u prethodnoj godini.
- Dobit po dionici porasla je za 11,1 % u stalnoj valuti, kao i za 4,1 % na izvještajnoj osnovi, i to na 2,43 CHF. Zarada po dionici porasla je za 10,6 % (na 2,13 CHF) na izvještajnoj osnovi.
- Slobodni novčani tok povećao se za 1,9 milijardi CHF, i to na 3,4 milijarde CHF, što uglavnom odražava niže razine zaliha.
- Ažurirana prognoza za cijelu 2023.: usmjeravanje organskog rasta prodaje povećavamo na raspon od 7 % do 8 %. Očekuje se da će osnovna marža operativne dobiti od trgovanja iznositi između 17,0 % i 17,5 %. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6 % i 10 %.
Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je polugodišnje financijske rezultate za 2023. godinu. Tim povodom Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „U potrošačkom okruženju koje se brzo razvija svoje strateške prioritete slijedili smo disciplinirano i usredotočeno. Prognozu za organski rast prodaje za 2023. poboljšali smo na temelju visokih poslovnih rezultata ostvarenih u prvoj polovici godine. Potrošnja kod kuće nakon bolesti COVID-19 sada se normalizirala te je usporavanje rasta nekih od naših kategorija prestalo. Out-of-home kanali i dalje bilježe snažan trend rasta. Sigurni smo da ćemo u preostalom dijelu godine ostvariti pozitivnu kombinaciju volumena i kombinacije proizvoda, poboljšanje bruto marže i značajno povećanje marketinških ulaganja. U kombinaciji s kontinuiranim upravljanjem i optimizacijom portfelja, kao i kontinuiranom provedbom inicijativa održivosti, u dobrom smo položaju za rast i stvaranje vrijednosti za svoje dionike.”
Nestlé Hrvatska
„Ponosan sam na predanost i trud kompanije u Hrvatskoj koji su doveli do konkretnog uspjeha i jače prisutnosti na tržištu. U proteklom razdoblju ostvarili smo dobre poslovne rezultate te organski rast od 9,1 %, a dvoznamenkasti rast ostvaren je u trima kategorijama – prehrana, hrana za kućne ljubimce i žitnih pahuljica za doručak. Iza vrlo dobrih poslovnih rezultata stoji naš tim te zajednički trud i strateške inicijative, pri čemu je NutriPlate putem inicijative Inkubator Motivator u proteklih šest mjeseci imao vodeću ulogu u ostvarivanju ambicija kompanije Nestlé u Hrvatskoj. Gledajući u budućnost, siguran sam da ćemo uz zajedničku viziju i suradnju nastaviti postizati još bolje rezultate te osigurati da poslovanje ostane otporno na tržištu koje se stalno razvija”, istaknuo je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.
Grupna prodaja
Organski rast iznosio je 8,7 % te je bio raširen u većini geografskih područja i kategorija. Povećanje cijena iznosilo je 9,5 %, što odražava utjecaj inflacije troškova u posljednje dvije godine. RIG je iznosio –0,8 %, i to uz negativan utjecaj mjera povezanih s optimizacijom portfelja (od približno 60 baznih bodova). Preostala ograničenja kapaciteta ograničila su i RIG. Općenito, elastičnost potražnje bila je ograničena u smislu cjenovnih mjera. Po kategorijama proizvoda Purina PetCare najviše je pridonijela organskom rastu, uz snažan rast i mokre i suhe ponude. Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies bilježe dvoznamenkasti rast. Kava je zabilježila visok jednoznamenkasti rast, kao i pozitivni rast prodaje svih brendova i stalan oporavak out-of-home kanala.
Zone Europe
Organski rast iznosio je 8,9 % (uz cijene od 11,3 %). RIG je iznosio –2,4 % s obzirom na visoku bazu za usporedbu u posljednje dvije godine i mjere povezane s optimizacijom portfelja. Rast u europskom području bio je poduprt cijenama, snažnim razvojem prodaje za e-trgovinu i stalnim rastom za out-of-home kanale. Područje je zabilježilo povećanje tržišnog udjela u pogledu hrane za kućne ljubimce, konditorskih proizvoda i prehrane za dojenčad.
Prognoza za 2023. godinu
Ažurirana prognoza za cijelu 2023.: usmjeravanje organskog rasta prodaje povećavamo na raspon od 7 % do 8 %. Očekuje se da će osnovna marža operativne dobiti od trgovanja iznositi između 17,0 % i 17,5 %. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6 % i 10 %.
Komunikacijski laboratorij