U Hrvatskoj se godišnje konzumira 5,7 litara sladoleda po stanovniku. Među okusima sladoleda koji Hrvati najviše vole pri vrhu se uvjerljivo nalaze čokolada i vanilija, a dosta nakon njih lješnjak, šumsko voće i jagoda.
Sladoled je daleko najpopularnija slastica među hrvatskim potrošačima, posebno među djecom. Prema istraživanjima koje je Ledo, najveći regionalni proizvođač sladoleda proveo u suradnji s agencijama Ipsos Puls i Valicon, dvije trećine ljubitelja sladoleda ne želi nikakvu alternativu, a djeca koju sama kupuju u trgovini najčešće biraju upravo sladoled. Sladoled je dva puta popularniji među djecom od bilo koje druge slastice.
Istraživanja pokazuju da 64% čestih konzumenata sladoleda živi u gradu. Najviše je sladoledoljubaca među Zagrepčanima i Dalmatincima, nakon kojih slijede Slavonci. Sladoled je obiteljska poslijepodnevna slastica, najviše se liže od 13 do 20 sati, a čak 70% sladoleda pojede se kod kuće.
Žene vole sladoled više nego muškarci (54% prema 46% čestih konzumenata), po dobnim skupinama najomiljeniji je među 20-godišnjacima (preko 25% čestih konzumenata) i 30-godišnjacima (21%), ali obožava ga i 20% tinejdžera. Sladoled se kod nas u najvećoj mjeri bira zbog osvježenja (70%) i uživanja u okusu (52%), pa tako 35% potrošača impulsnog i 44% potrošača obiteljskog sladoleda voli isprobavati nove okuse.
Ledo novu sladolednu sezonu otvara s 35 novih sladoleda, a u svom asortimanu ima čak 235 različitih sladoleda koje izvozi na dvadesetak tržišta diljem svijeta, među kojima su BiH, Slovenija, Mađarska, Kosovo, Norveška, Švedska, Njemačka, Francuska, SAD, Izrael, Malta, Libija, Italija, Nizozemska, Crna Gora i Srbija.
‘Novu sladolednu sezonu Ledo dočekuje s 35 novih sladoleda među kojima se posebno ističu King Chocolate Obsession kojim Ledo slavi 20 godina postojanja branda King. Po izboru potrošača, Silk Milk, najpopularniji sladoled 1990-tih godina vraća se u Ledo škrinje i to po originalnoj recepturi. Novi Ledonardo izabran je među 200.000 sladoleda, koje su kreirali potrošači. Za najmlađe na tržište su lansirani Funny Bubble te Ledo Medo i Životinjski rekordi. I u kategoriji Obiteljskog sladoleda, Ledo je također pripremio niz noviteta’, izjavio je direktor marketinga i razvoja u Ledu, Dario Vrabec.
Novi praznik – SladoleDan
U počast najomiljenoj slastici, Ledo je ove godine proglasio novi ‘praznik’ – praznik sladoleda! Ime mu je SladoleDan, a proslavit će se prvi put u subotu 23. svibnja u zagrebačkome parku Maksimir i tako službeno otvoriti novu sladolednu sezonu. Protagonisti prvog SladoleDana su Ledo Medo i ostale sladoledne zvijezde, a proslava je namijenjena svim ljubiteljima sladoleda, malima i velikima. Za njih su pripremljene brojne zabavne igre mali nogomet, skakanje u vrećama, preskakanje užeta, štafeta s kornetima, hula hop i limbo dance. Klaun Balonko izrađivat će životinje od balona, umjetnici će oslikavati dječja lica, a djeca će moći postati umjetnici na štafelaju s flomasterima. Da bi zabava bila potpuna, bit će tu i DJ, puhač velikih balona, mađioničar i hodači na štulama. Pobjednici igara osvajaju sladolede, a svi sudionici proslave prvog SladoleDana dobivaju zahvalnice za uspomenu.
M. A.