Održana konferencija Lika Destination day

Jučer je održana virtualna konferencija „Lika Destination day“ organizirana u suradnji Klastera Lika Destination, Nacionalnog parka Plitvička jezera, tvrtke Feel IQM te Ministarstva turizma i sporta koje sufinancira provođenje ove aktivnosti u sklopu projekta „Edukacijom i umrežavanjem do konkurentske turističke destinacije“.

Ovogodišnja konferencija bila je u duhu svjetske nagrade koju je osvojila destinacija Lika, osvojivši nagradu TOP 100 Global Green Destinations.

Istoimena konferencija prošle se godine održala prvi put u trajanju od dva dana dok je ovogodišnja  bila u skladu s mjerama koje su na snazi radi situacije s Koronavirusom te je održana online.

Osim organizatora na konferenciji su sudjelovali i nositelji turističkih ponuda iz destinacije Lika; hotelijeri, predstavnici turističkih zajednica i turističkih agencija, privatni iznajmljivači, lokalni proizvođači, ravnatelji zaštićenih područja te predstavnica Instituta za turizam. Glavna tema konferencije bili su turistički trendovi u 2020. i 2021. godini.

U prvom djelu konferencije Nacionalni park Plitvička jezera prezentirao je postignuća iz turističke sezone 2020. godine, ali i predstavio planove za 2021. godinu. Ravnatelj Nacionalnog parka Plitvička jezera, Tomislav Kovačević, podsjetio je kako je cijeli projekt brendiranja destinacije Lika započeo 2015. godine projektom INTEGRA LIKA 2020 te istaknuo kako je na nedavno održanoj završnoj konferenciji istoimenog projekta zaključeno da će se uskoro predstaviti i novi projekt INTEGRA LIKA II, tj. za novo razdoblje do 2025. godine. Zahvaljujući ovom projektu u prvi plan su došli mali lokalni proizvođači, hotelijeri, iznajmljivači i drugi. Nadalje, istaknuo je činjenicu kako se i sam park nakon dugo vremena otvorio prema lokalnom stanovništvu te kontinuirano radi na promjeni gastronomske ponude u restoranima parka s ciljem uključivanja upravo lokalnih namirnica s oznakom Lika Quality. 

Zatim je Klaster Lika Destination predstavio svoja dosadašnja postignuća među kojima se ističu zajednička ulaznica destinacije Lika te regionalni sustav kvalitete hrane, pića i suvenira Lika Quality. Također, kao posebno postignuće izdvojili su i uvrštavanje destinacije Lika na popis TOP 100 svjetskih zelenih održivih destinacija koju provodi međunarodna zaklada Global Green Destination te ističu „…ova prestižna nagrada dokaz je destinacijskog razvoja u ispravnom smjeru u skladu s najnovijim trendovima te motiv da s još većim intenzitetom nastavimo ostvarivati zadane ciljeve vođene filozofijom održivog razvoja…“.

Drugi dio konferencije bio je edukativnog karaktera u kojem su predstavnici IQM Destination Lika tima govorili o kriznom menadžmentu, upravljanju cijenama i kvalitetom u 2021. godini, profitabilnom brendiranju i marketing trendovima te trendovima u privatnom smještaju koji će biti značajni u 2021. godini. Tako je Anamarija Cicarelli prilikom prezentacije o trendovima kod privatnih iznajmljivača istaknula kako su „naši gosti naši najbolji savjetnici“ jer nas upravo boraveći u našim objektima mogu savjetovati i usmjeriti na ispravak naše ponude. Pero Matić govorio je na koji način i s kojim ciljem treba upravljati cijenama u destinaciji. Također, posebno je naglasio važnost recenzija te odgovora na iste jer kako kaže „…kupci su danas zahtjevniji više nego ikad, stoga moramo osluškivati njihove želje i potrebe te ih s istima dočekati…“. Đurđica Šimičić govorila je o profitabilnom brendiranju i njegovim osobinama te naglasila da „bez profitabilnosti nema ni brenda“ ali i istaknula kako se svi trebamo fokusirati isključivo na socijalno odgovorni turizam.

Posljednji predavač na konferenciji bila je dr. sc. Izidora Marković Vukadin ispred Instituta za turizam koja je između ostalog sve sudionike konferencije upoznala s pojmom „Lokalni koordinator“ te koje karakteristike i zadaću bi ta osoba trebala imati.                                                                       

Na samom kraju sudionici konferencije postavljali su pitanja te iznosili svoja mišljena, probleme i ideje. Također, zaključeno je kako su komunikacije ovakvog tipa vrlo korisne jer se time postiže sinergijski učinak u podizanju kvalitete razvoja destinacije.

KLASTER LIKA DESTINATION