Bez strogo definirane strategije e-marketinga više se ne može opstati na konkurentnom svjetskom tržištu, zaključak je sudionika okruglog stola magazina Banka pod nazivom eTurizam.
Razvoj interneta i mobilnih tehnologija iz temelja je promijenio djelatnost turizma u smislu distribucije informacija iz turističke destinacije prema potencijalnom korisniku i obrnuto. Internet se kao izvor informacija o Hrvatskoj kao destinaciji s minornih 1,5 posto prije petnaestak godina popeo na 27 posto, kazao je Damir Krešić iz Instituta za turizam na okruglom stolu magazina Banka pod nazivom eTurizam, održanom u utorak, 28. svibnja, u zagrebačkom Novinarskom domu.
Drugim riječima, čak je 27 posto svih gostiju koji su ljetovali kod nas putem interneta odabralo baš Hrvatsku kao mjesto gdje će provesti godišnji odmor. Tako se odabir destinacije putem interneta našao na visokom trećem mjestu izvora informacija, nakon prijašnjeg boravka te preporuke rodbine ili prijatelja o mjestu ljetovanja. Brojke koje je prezentirao Damir Krešić pokazuju da su u sklopu internetske turističke ponude gotovo podjednako važne web-stranice turističkih zajednica, stranice smještajnih objekata i online turističke agencije (OTA), a u privlačenju novih gostiju sve veću ulogu igraju društvene mreže.
Bez strogo definirane strategije e-marketinga više se ne može opstati na konkurentnom svjetskom tržištu, zaključak je svih sudionika okruglog stola.
Brojke koje je prezentirala Aleksandra Babić, direktorica marketinga za centralno-istočnu Europu MasterCarda – a na osnovi najnovijeg istraživanja MasterIndex o planovima Hrvata za ljetovanje – uopće nisu optimistične. Broj ispitanika koji planiraju ljetni odmor značajno je niži nego prije godinu dana. Lani je godišnji odmor na Jadranu planiralo 64 posto naših sunarodnjaka, a ove godine 56 posto. Od te brojke, čak polovica Hrvata odsjest će besplatno u vlastitom smještaju ili kod prijatelja. Ispitanici koriste razne kartice u oko 50 posto svih plaćanja za vrijeme ljetovanja, a korištenje kartica na ljetovanju raste s godinama starosti, obrazovanjem i osobnim primanjima, rekla je Aleksandra Babić.
Nijemcima nismo ni među top 10
No, predstojeću sezonu mogu spasiti ili barem poboljšati najvažnije skupine turista koje ljetuju kod nas: Nijemci, Slovenci, Talijani, Austrijanci ili Česi. Iako smo kao destinacija najatraktivniji susjedima Slovencima, a na drugom smo mjestu Česima i Slovacima, neugodan je podatak da nismo ni među prvih 10 najpoželjnijih turističkih destinacija Nijemcima, koji su u Europi prvi po broju putovanja i poznati kao najbolji gosti, tj. oni koji najviše troše na odmoru. Velik postotak gostiju preferira gotovinu jer smo se slabo orijentirali na bogatije goste koji koriste kartice, dodala je Babić.
O sve većem korištenju interneta i mobilne tehnologije govorila je Iva Kutle, direktorica marketinga Valamara, naglašavajući da su unutar njihove tvrtke svjesni kako se e-marketing najbrže razvija pa su u toku sa svim novostima na području novih tehnologija.
Ivana Mikleuš Stojnić, voditeljica Službe za internet Hrvatske turističke zajednice, predstavila je internetski sadržaj i istaknula facebook profil Love Croatia koji ima 810 tisuća fanova (korisnika), što je odličan primjer pogođenog korištenja društvene mreže u promociji turizma.
O neraskidivoj vezi korištenja novih tehnologija u turizmu i bankarstvu govorila je Mirela Kenfelj, direktorica RBA Centra za kartično poslovanje, te prikazala koliko usluge RBA e-ToMiTreba i konverzije valute na njihovim POS-uređajima olakšavaju brojne usluge stranim gostima u Hrvatskoj.
Okrugli je stol zatvorio Nikola Jellačić iz Google Adriaticsa govoreći o mnogim još neiskorištenim mogućnostima interneta i mobilne tehnologije u turizmu.
P. R.
Be the first to comment