PROMOCIJA KVARNERSKIH VINA POD BRENDOM KVARNER WINES I KVARNERA KAO ENO-GASTRO DESTINACIJE

TURISTIČKA ZAJEDNICA KVARNERA ORGANIZIRALA DEGUSTACIJU PJENUŠACA I VINA

Grad na brege, kako Kastav od milja nazivaju stanovnici Kvarnera, ovog ponedjeljka pretvoren je u vinsko središte našeg kraja zahvaljujući gostovanju nizozemskog vinskog znalca i sommeliera Paula Balkea koji je sudjelovao na degustaciji 27 autohtonih kvarnerskih vina i pjenušaca u sklopu suradnje s Turističkom zajednicom Kvarnera sa svrhom daljnje promocije brend oznaka Kvarner Wines te Kvarner Gourmet & Food. Balke će svoja opažanja o kušanim vinima objaviti u reportaži te će to biti sjajna promocija kvarnerskih vina i cijele destinacije Kvarner.

Promotor ideje o četiri regije u tri zemlje kao jednoj vinskoj regiji i autor vodiča – knjige “North Adriatic; Friuli Venezia Giulia – West Slovenia – Istria – Kvarner” je na samom početku kušanja istaknuo da ga čeka „vrlo težak, ali i sjajan posao“.

– Kvarner ima vrlo originalna i interesantna vina, a to se ne zna u svijetu, istaknuo je Balke koji u svojoj knjizi promovira regiju koju naziva North Adriatic, a koja obuhvaća dio Italije, Slovenije i Hrvatske, jer smatra da je, poput Burgundije, i to jedna vinska regija.

– Ako razumijete povijest ovih regija onda razumijete da je ovo jedna vinska regija, mikro regija poput regija – Burgundy, Bordeaux’ i Toscana. To su regije koje unutar sebe imaju različitosti. To je logično, to ima i Bordeaux’, ali to je još uvijek jedan terroir, kazao Paul Balke, vinski znalac i izdavač specijaliziranog vinskog magazina Perswijn koji se dostavlja profesionalcima u nizozemskom vinskom svijetu.

– Na Kvarner sam stigao, jer radimo veliku publikaciju Sjevernog Jadrana uključujući regije Friuli Venezia Giulia, zapadna Slovenia, Istra i Kvarner. Tema je velika te će ovo biti velika publikacija o vinima, ali i o Kvarneru, dodao je Balke. 

Turistička zajednica Kvarnera prepoznala je važnost promocije vinskog turizma te je stoga započela suradnju  koja će rezultirati velikom reportažom o vinima Kvarnera i image reportažom regije u posebnom dodatku u najvažnijem nizozemskom specijaliziranom vinskom magazinu Perswijn. Tiskani dodatak magazinu imat će oko 60 stranica, a bit će objavljen i online. Tekstovi će, osim na nizozemskom jeziku, biti i na engleskom, te će služiti za daljnju promociju Kvarnera. Magazin bi trebao biti objavljen 22. travnja, što je također odličan timing pred početak turističke sezone. 

– Zaista nas veseli da imamo prilike ugostiti Paula Balkea, velikog vinskog znalca i čovjeka koji živi i prati vina. Drago nam je da će danas degustirati naše autohtone sorte, odnosno vina koja imamo na Kvarneru. Mi smo još 2012. godine krenuli u brendiranje gastronomije Kvarnera kroz projekte Kvarner Gourmet i Kvarner Food, a onda smo priključili i vina kroz projekt Kvarner Wines. Također, jako nas veseli da je ovdje i udruga Vina Kvarnera koja okuplja naše vinare, istaknula je dr.sc. Irena Peršić Živadinov direktorica TZ Kvarnera te dodala da je kvaliteta vina u posljednjim godinama jako porasla što dokazuju i brojne nagrade koje nam stižu na Kvarner.

– Eno gastronomija je velika prednost Kvarnera. Neki od najboljih restorana u Hrvatskoj nalaze se na Kvarneru. Samo ću podsjetiti na tri Michelinove zvjezdice, brojna članstva u JRE asocijaciji i drugim gastro brendovima, što definitivno izdvaja Kvarner kao regiju u koju dolazi sve veći broj gostiju, dodala je dr.sc.  Peršić Živadinov i naglasila da treba raditi na povezivanju restorana i proizvođača, s poznavateljima vina koji će dobar glas pronijeti u svijet, ali i da vrijedi ispitati marketinški potencijal brendiranja u jedinstvenu vinsku regiju „North Adriatic“.

Žlahtina, sansigot, trojišćina, jarbola i belica kao kupaža pet sorti pravo su bogatstvo ovog kraja. Zahvaljujući Turističkoj zajednici te intenzivnijem povezivanju deset vinara polako, ali sigurno postaju još jedan veliki turistički adut Kvarnera. A svakako treba istaknuti i to da je Kvarner treća regija po proizvodnji pjenušca u Hrvatskoj s 50.000 butelja godišnje. Trud i kvaliteta su već prepoznati pa su zaredale i nagrade, a Turistička zajednica sufinancira i slanje uzoraka vina na vinsko natjecanje Decanter upravo kako bi potaknula vinare da se prijave.

– „Zajedno smo jači“ divna je izjava koja najbolje opisuje što smo napravili na našem lijepom Kvarneru. U posljednje dvije godine počeli smo se buditi pogotovo kad su se kvarnerska vina počela lagano uspinjati. Ponosni smo na naša vina koja su se spasila buđenjem vinara i udruživanjem znanja, istaknula je sommelierka Lucija Matijević, čije je riječi dodatno potvrdio dr.sc. Žarko Stilin, direktor Udruženja Vina Kvarnera.

– Vinari s Kvarnera osjetili su potrebu za udruživanjem. 2011. godine osnovana je udruga Žlahtina, a lani je osnovano udruženje Vina Kvarnera koje okuplja deset vinara s Kvarnera. Udruženje okuplja proizvođače vina iz vinogradarske regije Kvarner koja obuhvaća vinogorja Opatija-Rijeka-Vinodol, a to su OPG Ružić (Zvoneća), OPG Plovanić vina (Kastav), Eko selo Selce, Vinska kuća Pavlomir (Novi Vinodolski) te na otoku Krku, Vinarija Antun Katunar, PZ Gospoja, PZ Vrbnik, OPG Kuća vina – Ivan Katunar, Vinarija Šipun, i Vinarija “Nada”. Čim smo krenuli s udruživanjem to je prepoznala TZ Kvarnera koja je osnovala brand Kvarner Wines čiji su nositelji svi spomenuti vinari s Kvarnera, napomenuo je Stilin te istaknuo da se u posljednjih godinu dana sve aktivnosti odvijaju pod brendom Kvarner Wines.

Vrijedi istaknuti i da je degustacija autohtonih kvarnerskih vina održana, prigodno, u kastavskom restoranu Kukuriku, čiji je vlasnik Nenad Kukurin jedan od prvih ovdašnjih sommeliera, začetnik slow fooda u gastronomiji te predstavnik šeste generacije u obitelji ugostitelja, a sam restoran nositelj je oznake Kvarner Gourmet koju je uvela upravo Turistička zajednica Kvarnera. 

TZ Kvarnera