Tvrtke se trebaju pripremiti i prilagoditi novom trendu među poslovnim putnicima koji daju prednost novim iskustvima u odnosu na tradicionalne prednosti na radnom mjestu
Nedavno istraživanje koje je proveo Poslovni Booking.com, svjetski lider u povezivanju poslovnih putnika s najvećim izborom smještajnih objekata, otkriva da 42% poslovnih putnika u Hrvatskoj rezerviraju svoja putovanja tjedan dana prije polaska na lokalna odredišta. Globalno istraživanje Booking.com-a provedeno je na uzorku od 44.878 ispitanika na 22 različita tržišta, uključujući 428 ispitanika iz Hrvatske.
Usporedo s četvrtinom ispitanika globalnog istraživanja, 40% poslovnih putnika iz Hrvatske rezerviraju svoja internacionalna putovanja čak četiri tjedna prije polaska. Ova zanimljiva činjenica otkriva da bi zapanjujućih 30% poslovnih putnika prihvatilo manje plaćen posao kada bi mogli češće ići na poslovna putovanja. Istraživanje je također pokazalo da poslodavci uglavnom podcjenjuju ulogu poslovnih putovanja prilikom pregovaranja oko visine plaće i nisu svjesni njihove važnosti za motivaciju i zadržavanje zaposlenika unutar tvrtke.
Ti rezultati ukazuju na opći trend koji je prepoznao Poslovni Booking.com prema kojemu je na poslovnim putovanjima granica između poslovnog i privatnog sve tanja. Podaci pokazuju da je tijekom prošlih 12 mjeseci polovica poslovnih putnika (49%) odlučila produžiti svoj poslovni boravak kako bi posjetila drugi grad ili zemlju, a gotovo jedna trećina njih (27%) tvrdi da isto planira učiniti i u 2017. Poslovni Booking.com predviđa da će se taj trend nastaviti i u sljedećoj godini jer 46% ispitanika vjeruje da će u 2017. putovati češće nego u 2016.
Ripsy Bandourian, direktor razvoja za Poslovni Booking.com, komentira: „Poslovna se putovanja više ne smatraju izgubljenim vremenom ili kamenom spoticanja u karijeri, nego prilikom za širenje vidika, pronalaska inspiracije i poslovnog razvoja. Današnja opuštenija generacija zaposlenika postaje sve mobilnija i fleksibilnija po pitanju planiranja putovanja i sve više teži savršenom omjeru posla i zabave i na poslovnim putovanjima.”
Kako bi poslodavce upoznao s promjenama ponašanja poslovnih putnika, Poslovni Booking.com predstavlja niz trendova i korisnih savjeta u svjetlu sve većeg broja poslovnih putnika.
OTKRIVANJE NEISTRAŽENOG
I dok su gradovi poput Londona, Pariza i Frankfurta još uvijek najpopularnija poslovna odredišta, Poslovni Booking.com izdvaja top 10 najpopularnijih gradova među poslovnim putnicima. Neki od gradova koji postaju sve popularniji među poslovnim putnicima (na temelju porasta broja rezervacija u zadnjih 12 mjeseci) su Prag, Budimpešta i Guangzhou[i]. Dok 55% putnika kaže da uživa u poslovnim putovanjima, ova neistražena odredišta ohrabruju novi tip poslovnih putnika da si prilikom planiranja poslovnih putovanja osiguraju još koji dan za istraživanje odredišta i uživanje u slobodnom vremenu.
Top 10 sve popularnijih poslovnih odredišta | |||
1 | Šangaj | 6 | Budimpešta |
2 | Tokio | 7 | Singapur |
3 | Bangkok | 8 | Hong Kong |
4 | Guangzhou | 9 | Prag |
5 | New York | 10 | Amsterdam |
FRUSTRACIJA ZBOG “PRAZNOG HODA”
Prazni hod ili neispunjeno vrijeme vrlo je nepraktično za modernog poslovnog putnika. Istraživanje Poslovnog Booking.com-a otkriva da 62% ljudi u novom odredištu želi iskoristiti vrijeme za što više aktivnosti i smanjiti vrijeme tranzita od zračne luke, a povećati vrijeme za uživanje u atmosferi novih gradova. Kako bi u tome pomogao poslovnim putnicima, Poslovni Booking.com razvio je kartu koja se može koristiti kao vodič s informacijama o prosječnom vremenu potrebnom od aviona do smještaja u centru grada u 20 najpopularnijih poslovnih odredišta u svijetu. Među prvih 5 nalaze se:
Top 5 zračnih luka s najkraćim tranzitom do smještaja u centru grada | ||
1 | Zračna luka Changi, Singapur | 46 minuta |
2 | Zračna luka Franz Josef Strauss, München | 47 minuta |
3 | Zračna luka Suvarnabhum Bangkok | 54 minute |
4 | Zračna luka Barajas, Madrid | 57 minuta |
5 | Zračna luka Tegel, Berlin | 58 minuta |
GENERACIJA U POKRETU
Novi tip poslovnih putnika vjerojatnije će rezervirati putovanje ili promijeniti planove za putovanje u zadnji čas. Istraživanje Poslovnog Booking.com-a otkriva da četvrtina (23%) ispitanika koji poslovno putuju u odredište unutar svoje zemlje rezervira svoje putovanje tjedan dana unaprijed, a jedna četvrtina (24%) rezervira svoja inozemna poslovna putovanja manje od četiri tjedna prije polaska.
PR: dialog-komunikacije