Virtualna realnost postaje svakodnevnica zrakoplovne industrije

U okviru godišnje skupštine IATA, KLM je 25. studenoga predstavio novu ulogu virtualne realnosti (VR) u zrakoplovstvu. Naime, u ovoj zrakoplovnoj kompaniji se gotovo svi, počevši od pilota, preko mehaničara i kabinskog osoblja pa do čistača kabina, obučavaju putem VR-a. Industrije se pripremaju za novu stvarnost u postpandemijskom svijetu i okreću inovacijama, a nakon što je prošle godine sudionicima  godišnje skupštine IATA u Seulu predstavio  Flying V, zrakoplov budućnosti, KLM je ove godine ponudio još jedan pogled u budućnost.

Inovacija i VR u KLM-u

KLM konstantno uvodi inovacije u svoje proizvode i usluge, kao i procedure namijenjene kako putnicima, tako i za zaposlenicima. Uvođenje VR u proces treninga samo je jedna od njih.

Za početak VR ne treba miješati s proširenom stvarnošću (AR), koju su do sada i djeca upoznala. Dok AR  samo dodaje digitalne elemente u prikaz uživo (poput leća na Snapchatu).

Korištenjem VR uređaja kao što su Oculus Quest, HTC Vive i Valve Index, korisnici se mogu uroniti u brojna zamišljena ili stvarna okruženja, poput unutrašnjosti zrakoplova ili kokpita.

KLM koristi tri različita načina snimanja sadržaja u VR:  interaktivne, računalno generirane slike; video snimke (PointofView) od 360 stupnjeva; statične fotografije od 360 stupnjeva.

Zašto je VR tako pogodan za trening

Istraživanja pokazuju da korištenje VR-a pomaže ljudima da brže savladaju nove vještine i budu sigurniji tokom primjene naučenog. Također, tijekom treninga pomoću VR-a, ljudi su emocionalnije povezani sa sadržajem, što posljedično dovodi do toga da su koncentriraniji i bolje usvajaju znanja.

U KLM-u  se VR koristi kako bi se zaposleni još tijekom treninga stavili u problemske situacije koje će ih sutra dočekati na poslu. Ova tehnologija omogućava da se kreiraju situacije za koje bi u normalnim okolnostima trebalo čekati posebne uvjete. Također, VR omogućava da se treninzi koji zahtijevaju prisustvo zrakoplova, kao što su, guranje zrakoplova ili pričvršćivanje putničkog mosta za ulazak u zrakoplov, obave više puta, jer kompanija može održati tu vrstu treninga i dok je zrakoplov na letu.

Primjena

VR se može koristiti u gotovo svakoj situaciji koja zahtijeva trening. Pored već spomenutih primjera postavljanja putničkog mosta i guranja zrakoplova, VR se koristi i za obuku posada za čišćenje kada se koristi novi tip zrakoplova. Na primjer, posada za čišćenje koja se putem VR-a upoznala s kabinom koju koristi Boing 787, uspjela je da očistiti zrakoplov 15 minuta brže od predviđenog vremena i to bez greške. VR je također moguće koristiti i u pripremi kabinskog osoblja za hitne postupke, poput gašenja požara na letu, što je inače gotovo nemoguće vježbati s istim intenzitetom u kontroliranim uvjetima.

Sljedeći koraci za VR trening

KLM čak planira trening više osoba u kokpitu.  Također, kompanija će se probati certificirati za EASA-inu obuka za VR kokpit, koja bi na kraju zamijenila neke od standardnih komponenti treninga, poput obuke u učionici i udžbenika. Sljedeći planirani koraci su trening za zaposlene u inženjeringu i na održavanju koji bi u VR-u pokretali motore zrakoplova, kao i obuka kabinskog osoblja za zrakoplovnu evakuaciju gdje bi naučili procedure prinudnog slijetanja, poput slijetanja na vodu. 

Kako sve to izgleda pogledajte na linku.

Tura 360-stupnjeva 787:

https://my.matterport.com/show/?m=wNNEzhvstb5

Present communications