
Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF, u zagrebačkom hotelu Esplanade jeinicijativu za održivo ribarstvo. Unutar projekta koji financira Europska unija i koji se provodi u 11 zemalja članica, WWF će nastojati povećati svijest potrošača o globalnim ekološkim i socijalnim posljedicama njihove potrošnje proizvoda iz ribarstva. Blisko će surađivati i sa sektorom ribarstva kako bi ostvarili pomak prema održivom ribarstvu.
‘Neodrživo ribarstvo globalni je problem koji ne samo da negativno utječe na morske ekosustave, već pogađa i živote milijuna ljudi’, kaže Danijel Kanski, stručnjak za ribarstvo WWF Adria. ‘Održivim i odgovornim odnosom prema
morskim resursima možemo osigurati dovoljno hrane iz mora za rastuću ljudsku populaciju, te stvoriti suživot između ljudi i prirode bez negativnih posljedica’, ističe Kanski.
Na predstavljanju inicijative, o problemu neodrživog ribarstva govorili su stručnjaci za ribarstvo WWF-a, kao i predstavnici drugih sektora. Nikola Vidak, IKEA food manager, predstavio je globalnu strategiju tvrtke prema kojoj svi proizvodi iz ribarstva u njihovim trgovinama dolaze iz održivih izvora, naglasivši da tako nešto nije neizvedivo a čini veliku razliku. Sanda Sokol, voditeljica PR-a i marketinga Esplanade, dodala je kako je hotel prepoznao važnost
ovog projekta te kako će ambasadorica i šefica kuhinje, Ana Grgić, u svoje jelovnike nastojati uvrstiti više održivih proizvoda iz ribarstva.
Također, bez podizanja svijesti kod kupaca koliko njihova oduka o kupnji i odabiru ribe i ostalih proizvoda iz ribarstva ima utjecaja na okoliš, gospodarstvo i druge ljude, nema dugoročnih značajnih pomaka. Stoga se u ovoj inicijativi
WWF-u pridružila i kreativna agencija Red Point te dnevnik 24 sata, koji će zajedno s partnerima raditi na tome da se ključne poruke koje doprinose poboljšanju stanja u moru nadaleko čuju.
‘Rad na održivom ribarstvu i promociji proizvoda iz ribarstva koji dolaze iz održivih izvora nije i ne može biti zadaća samo jedne organizacije, pa čak niti jednog sektora. U vremenu kad je ribe sve manje a potražnja za istom
neprekidno raste, jedino zajedničkim pristupom – sve zainteresirane strane u suradnji s krajnjim kupcima – možemo postići značajne rezultate i vratiti ribu u more’, ističe Kanski.
Sektor maloprodaje također igra važnu ulogu u oporavku ribljeg fonda, odnosno boljitku životnih uvjeta ribara i njihovih obitelji, i to ne samo u Hrvatskoj već i u zemljama u razvoju. Kako bi kupci mogli odabrati održive proizvode iz ribarstva, lanci maloprodaje, kao i restorani, moraju takve proizvode imati u svojoj ponudi. S druge strane, kupci su ti koji moraju zahtijevati održive proizvode iz ribarstva, kako bi ih s vremenom na policama trgovina i na jelovnicima restorana bilo sve više.
Na predstavljanju inicijative za održivo ribarstvo našlo se 40-ak ključnih ljudi, predstavnika znanstvenih institucija, lanaca maloprodaje, tvrtki iz sektora ribarstva, uzgoja ribe ali i nekoliko poznatih hrvatskih osoba poput Barbare Kolar i Marine Orsag, koje su uz Anu Grgić, šeficu kuhinje hotela Esplanade, ambasadorice WWF-ove inicijative za promociju održivih proizvoda iz ribarstva.
P. R.