Kriza se u Hrvatskoj uvelike odrazila i na vinarsku branšu. Mnogi poznati proizvođači vina završili su u stečaju ili se nalaze u velikim poteškoćama. Mi smo se ozbiljno i s velikom dozom opreza odlučili očuvati likvidnost i solventnost naše tvrtke – kaže Joško Mrdeža, direktor prodaje Vinoplod vinarije Šibenik u intervjuu za portal Dalmacija Wine Expo.
Neke projekte zbog takvog pristupa nismo uspjeli realizirati, već smo ih odgodili za neka bolja vremena. Potrošnja vina je također znatno smanjena, pogotovo vina u boci. Većinom se prodaju vina u ‘rinfuzi’ tako da ljudi kupuju ono što im je jeftinije. Kvalitetnija i vrhunska vina sve se manje kupuju, da ne kažem gotovo nikako. Zadnja četiri mjeseca prodaja je jako pala, svi očekujemo nešto od sezone i jedino što se dobro prodaje jest vino u kartonskom pakiranju tzv. ‘bag in box’ od 3 i 5 litara, koja su jeftinija. Većina potrošnje otpada na te naše proizvode. U restoranima, također, prvo što vam ponude je vino kuće i domaće vino, tako da čak i ekskluzivni restorani sve manje nude butelje po visokim cijenama. Više od 70 posto naše prodaje otpada na područje Dalmacije, imamo nešto izvoza u Njemačku, BiH i Češku, ali to nisu velike količine. Sav izvoz čine tzv. ‘probni baloni’ s kojima ispitujemo pojedina tržišta prije nego se orijentiramo na veći izvoz.
Opširnije na: Dalmacija Wine Expo
Be the first to comment