
Moj brend WineEmotionbyKT je platforma osmišljena prema upravo tome globalnom potrošaču vina koji kroz turistički sektor dolazi u Hrvatsku.
Iza nje je dvadeset godina rada u velikim vinskim kućama, kao što su Istravino i Iločki podrumi, od kuda je Karmela Tancabel otišla sa mjesta članice uprave, a sada ima novu misiju. To je da kroz svoj poduzetnički poduhvat u vidu brenda Wine Emotion by KT, iza kojega stoji njezina tvrtka KTMB Consulting d.o.o., učini hrvatska vina prepoznatljivijima u svijetu.
Ne sumnjamo da će i novi izazov Karmela odraditi vrhunski, jer najprije osvaja svojim bogatim stručnim znanjem, iskustvom stečenim u vinskom sektoru, ali i u diplomaciji, te savršenim poznavanjem dva svjetska jezika, od koji njemački govori izvorno, te zavidnom životnom energijom i zaraznim optimizmom. Ona i dalje želi povezivati, posredovati i prenositi jasne poruke i emocije te biti neosvisna, ali i prije svega objektivna u isticanju vrijednosti domaćeg vinskog sektora u ukupnom turističkom proizvodu Hrvatske.
Kvalitetu imamo, ali vino treba znati i prodati
Novi izazov je pronašla da unaprijediti vrijednost hrvatskih vina u svijesti globalnih potrošača, te Wine Emotion by KT doživljava kao prirodni i zapravo jedini put koji je mogla ići nakon dva desetljeća dugog rada i rezultata ostvarenih u vinskom sektoru Hrvatske na području marketinga vina a poglavito uspjeha ostvarenih i u izvozu vina na globalnom tržištu, u kojima je također ostvarivala impresivne rezultate dugoročnim partnerstvima s pouzdanim partnerima – uvoznicima i distributerima od Japana, Kine, Australije i UAE, preko Kanade, SAD-a, Jamajke, do onih u UK, Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Zemljama BENELUX-a, Italiji, Poljskoj, Slovačkoj, Češkoj, BIH, Srbiji, Crnoj Gori i Sloveniji. Naime, temeljni postulati Hrvatske, koja u proizvodnom smislu predstavlja malu vinsku zemlju, ali u kvalitetnom je načinjen golem iskorak, što najbolje potvrđuju prestižne svjetske medalje, koje sada uredno stižu na adrese brojnih vinarija u svim vinskim regijama Hrvatske, dakle od Slavonije I Hrvatskog Podunavlja, preko Bregovite Hrvatske, Istre i Kvarnera, do onih s područja srednje i južne Dalmacije. Dakle, cilj je tržišno pozicionirati hrvatske vinare na globalnom tržištu, odnosno skrenuti mu pozornost na naše autohtone sorte, jer su i one te koje čine neku turističku destinaciju privlačnom.

Tancabel ističe da navike globalnih potrošača treba mjenjati, kako bi hrvatska vina postala globalno vidljivija i dostupnija na otvorenom tržištu. Moj brend WineEmotionbyKT je, kaže, platforma osmišljena prema upravo tome globalnom potrošaču vina koji kroz turistički sektor dolazi u Hrvatsku. Uz to, mondena Opatija, gdje sam stalno nastanjena više od 27 godina, a koja je prestižna 365 turistička destinacija koja privlači goste visoke platežne moći, kojima hrvatsko vino treba nuditi kao iskustveno-sadržajnu nadogradnju doživljaja destinacije, te na taj način stvoriti snažan motiv za ponovni dolazak u Hrvatsku u otkrivanje njenog bogatog vinskog mozaika, te generirati potražnju za hrvatskim vinima i po povratku u svoja stalna prebivališta. S WinEmotionbyKT na svojoj razini mogu nastaviti isticati vrijednost hrvatskih vina i doprinijeti afirmaciji hrvatskih vina u svijest ciljane publike, nastavljajući svoju profesionalnu, a od nedavno i svoju poduzetničku viziju i misiju. Hrvatski vinari proizvode vina koja kvalitetom stoje uz bok ostalim afirmiranim pa i elitnim vinskim zemljama, zaslužuju bolju tržišnu zastupljenost kroz sve kanale prodaje, a samim time i jaču participaciju u ukupnom globalnom prometu vina.
Ti se ciljevi mogu ostvariti, ali je za to potrebno učinkovitije provođenje davno usvojene nacionalne strategije vina, te jasno postavljanje kratkoročnih i dugoročnih ciljeva svih regionalnih organizacija, odn. Udruga vinskog sektora Hrvatske. Jačim povezivanjem svih dionika u lancu vrijednosti, pro aktivnijim, odnosno efikasnijim provođenjem marketinško – prodajnih aktivnosti, koje na strateškoj i još važnije na izvršiteljskoj razini, trebaju provoditi profesionalci koji posjeduju specifična znanja ne samo o vinu i marketingu vina, već i toliko neophodno razumijevanje ali i niz drugih specifičnih znanja i vještina u prodaji vina na globalnom tržištu. Tim ciljevima i poslu treba prionuti ozbiljno ali i „brzo“ odnosno jučer, jer i druge, manje afirmirane zemlje, već galopiraju u tome smjeru te su pronašle i načine i kanale kako to i marketinški i komercijalno valorizirati, napominje Karmela, koja po osnovu svojeg iskustva i ostvarenih rezultata u oba područja, dakle marketingu i izvozu vina, ima itekako puno toga za reći.
Vina All star Hrvatske za najzahtjevnije goste
Kao stručnjakinja ona se uzda u moderne, ali prihvatljive koncepte koji će onda na puno većoj razini adekvatno valorizitrati vrijednost investicije u neki vinski brend. Kroz svoj poduzetnički pothvat, kroz pokrenuti projekt WinEmotionbyKT kao višejezične, polivalentne odnosno izmjenične matrične platforme za promicanje i isticanje vrijednosti hrvatskih vina i izvorno hrvatskih proizvoda, prema globalnoj ciljanoj publici koja dolazi na naše najveće izvozno tržište, dakle naš Jadran, Karmela ima već idejne nacrte za još jedan projekt, koji ima jednako tako promotivno-komercijalni karakter prema globalnoj publici koja dolazi u Hrvatsku, ali ćemo se za detalje o tom projektu, morati još malo strpjeti.
Svaka WineEmotionbyKT radionica sastoji se od tri dijela, prvi je edukativnog karaktera, ujedno i najkraći u kojem iznosi osnovne ali i pamtljive podatke o vinskoj Hrvatskoj ovisno o glavnoj temi koju obrađuje. Drugi, se odnosi na šest do 10 vina po radionici, koji odabire prema temi i matrici na nacionalni odnosno regionalni spektar vina, slažući kušački niz prema pravilima enološke struke. Na nacionalnoj razini se to odnosi na jedno vino svake regije, plus dva vina izneđenja, koje se dobro uklapaju u kušački niz. Osim toga, imam i radionice posvećene najznačajnijim autohtonim sortama Hrvatske, malvaziji istarskoj, žlahtini, teranu, plavcu malom, zatim bijelim sortama kontinentalne Hrvatske, kao što je pušipel i škrlet, odnosno bijele sorte Dalmacije. Naravno da je jedna od tema posvećena najzastupljenijoj bijeloj sorti vinske Hrvatske, graševini, kao predvodnici u volumenu ali i stilskim izričajima i različitostima terroir-a regije Slavonija i hrvatsko Podunavlje, kao i onima s ostalih vinogorja odnosno regija kontinentalne Hrvatske.
Kroz deset autorskih tema Karmela daje prostora i vinima od ostalih najzastupljenijih internacionalnih bijelih i crnih sorti koje su se dobro udomaćile u svim vinskim regijama a pokazuju iznimne rezultate, što može biti jako dobra prilika za prepoznavanje pojedinih terroir-a, jer globalni potrošači te sorte već poznaje. Deseta temu „ALL STAR CROATIA“, Tancabel je namijenila za najzahtjevniju publiku, a posvećena je najnagrađivanijim vinima Hrvatske, neovisno o boji, sorti i stilu, dakle vinima posebnog značaja ne samo za pojedinog vinara već i cijelu vinsku Hrvatsku.
Treći dio je interaktivni, u kojem u video projekciji promoviram svakog vinara, regiju i destinaciju te potičem na kupnju konstantnim isticanjem on-line platformi na kojima su vina dostupna, a to se pokazalo dobrim jer su sudionici tada izuzetno dobro raspoloženi za kupnju, a odabrano vino ih čeka na kućnoj adresi po povratku doma.

U tom trećem dijelu osmislila sam i nagradnu igru WinYourEmotion, u kojoj je prva pozicija rezervirana za promociju i motivaciju ponovnog dolaska u otkrivanje neke od vinskih destinacija i vinara diljem Hrvatske, na drugoj poziciji nagradnog fonda uključujem i proizvođače ostalih autentičnih, dakle izvorno hrvatskih proizvoda (od maslinovog, bućinog do ulja lavande i onih od sjemenki grožđa, preko tartufa, sira, čipki, rekli i ostalih rukotvorina, dok je treća nagrad jedno vino s održane radionice. Nagradna igra razbija stereotip klasične vinske prezentacije, za čije sudjelovanje sudionici ispunjavaju anketicu, nalaze se u ulozi ocjenjivača, a putem iste daju pristanak za uključivanje u našu mailing listu te koristiti svu ostalu foto građu u promotivne svrhe projekta, zaključuje inspirativno Karmela Tancabel.
Iako je tek osnovala tvrtku, osim velikog broja vinara Hrvatske, podršku projektu je dobila i od strane Liburnia hotels&villas, koji su prvi prepoznali vrijednost ovog jedinstvenog projekta, a stigao je i dobar vjetar u leđa od strane HTZ-a.
Veliki ciljevi oblikuju najbolje iskustvo, a velike ciljeve možemo i trebamo ostvariti zajedno!
Marinko Petković
Fotografija: Rene Karaman ( fotografirano u Esplanada Zagreb hotelu )